SEMESTER!!

Den 27 augutsti styrde jag och Lars färden mot Kreta för sol och bad. Vi åkte till Rosvik, Piteå redan på fredagkväll för att flyget skulle gå redan vid 9,45 på morron. Med på resan var även min Kusin Annica med särbo Roger.

På utresan blev planet försenat 1 timma pga slottider på kreta. Ja bättre försenat ditt än när man ska hem. Så äntligen efter 1 timmas väntan satt vi på planet som skulle ta oss till Kreta och Platanias.

Tänkt vad det kan vara skönt att få åka bort och inte ha några måsten och inte se allt som man skulle ha gjort. Bara sola, bada, läsa böcker och bara peka i en meny på vad man vill äta. Inget ska bara handla, städa, tvätta, laga mat och massa andra måsten. Men det är klart när man kommer hem är det där måstena oftast kvar, man har bara inte sett dem på en vecka =).

Lars han hinner aldrig läsa när han är hemma, men utomlands PLÖJER han böcker! Fyra feta böcker på 6 dagar, inte illa pinkat av en skogsentreprenör ;). Själv läser jag också men inte på det sett som Lars gör. Korsord gillar jag att lösa i en solstol.

Jag har aldrig bott så nära havet någongång när vi varit utomlands, å det håller på att vara några gånger nu. Det var nog inte mer än 40 meter ner till havet från hotellet. Å det har jag sagt att ska vi åka någon fler gång så ska vi inte ha länger ner till havet än så.

Vädret vi hade var som högsommar här hemma i sverige. Första dagen, söndag, när vi var där var det rödflagg så något bad blev det inte av. Måndagen åkte vi till en annan strand som ligger på andra sidan bergen, elefoniss. En vacker kritvit sandstrand. Där blåste det regält men eftersomd det är en badvik så var det inga problem att bada lite. Resten av veckan badade vi i havet utan att det var rödflagg.

Vi har ätit gott och druckit gott.


God mat som vi åt inne i Chania


Lars äter god mat i Chania Kreta



Man förtjänar en god drink i bland. Chania Kreta


Kommentarer
Postat av: Therese

Ni verkar ha haft det toppen, härliga bilder. Kram

2011-09-09 @ 20:32:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0