Trevligheter

Oj vad tiden rusar iväg. I torsdags hade vi bjudit hem främmande. Susanne och Sören, Magdalena och Ronny. Det svåra är att veta vad ska man bjuda på??? Det blev följande:

Förrätt: Räkor på bädd av Mango och Avocado

Varmrätt: Grillat älgkött, klyftpotatis, grilladegrönsaker och tre grillsåser.

Efterrätt: Chokladkaka med fudge täcke.

Tänk vad tervligt det är att träffas och bara surra. Främmandet lämnade Solbacksgatan 9 vid 1,30.



Fredagen blev en lugnare dag. Satt ute och njöt av solen och läste bok. En man kom och satt upp vår parabol och insalerade den. Förr har vi ju haft boxer men kände att vi ville prova på att ha parabol i stället.


I går Lördag var det en dag då vädret var lite sämre. Varmt men ingen direkt sol. Vad skulle vi hitta på denna dag? Jo det blev en röjar dag inomhus. Vi tömde Linneas sovloft, rev tapeter och jag ränsade ur två skåpar. På afton åkte jag, Lars och Doris iväg till Ljusrotet och tog en timmes härlig promenad. Det mullrade Åska runt om oss men klarde oss ifrån regnet tills vi var ca 5 min från bilen, snacka om timing =). När vi kom hem började det regna något så enorm och åskar passade på att göra sig hörd denna sommar. Själv tycker jag det är härligt att titta på blixen och höra när det smäller. Men det är klart är Åskar riktigt på sin dåliga sida kan det ju bli lite spännande.

I dag har Norge haft en dag i sorg. Attentat där en helt galen, sjuk, trångsynt jävel haft ihjäl massa oskyldiga människor. Man förstår inte hur man kan göra något så hämskt? Vad förtjänar denna människa för straff egenligen? Ja jag säger inget men tänker mer däremot.

I dag är det söndag. När vi vaknade var det mulet och varmt ute, ja kvaft kanske man ska säga. Jag tog en joggingrunda på på morron, men herre gud! så tungt det var. Tror ibland att det beror på den luft som är ute.

Jag och Lars tog Doris med oss och åkte till stan för att äta lunch någon stanns. Det blev lunch ute i stackgrönnan. Härliga räkmackor. Sedan åkte vi i väg in till stan, parkerade bilen och gick strandpromenaden från landskyrkan till de nya gång och cykelbron som håller på att byggas. När vi vände tillbaka hörde vi åskan börja mullra. Vår utflykt hade vi tänkt avsluta på kyrkholmen med kaffe. Men vädret ville något annat. Samma som igår när vi var ca 5 min från bilen kom det värdens regnskur. Vi åkte till Ainas och köpte med oss fika hem istället. Sedan har vi suttit i altanen och bara njutit. Åskan hörs ännu mullra men inget regn ännu i alla fall. Får se om vi i kväll beger oss ut på lite hallon jakt. Beror på om vädret är med oss eller inte.

Kommentarer
Postat av: Therese

Vilken härlig och trevlig helg ni har haft. Och åter igen har du lagat så himla god mat....du är en riktig matmamma! Kram

2011-07-24 @ 20:38:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0