Smyg start

I fredags smygstartade jag min semeter. Kände bara att jag måste få vara ledig och njuta av solen. SÅ underbart det var!!. På fredag kväll åt jag och Lars en god middag med ett glas rött förståss. Här i Burträsk var Burträsksvängen i full gång och under fredag kvällen skulle "Krutov" uppträda. Naturligtvis begav vi oss till hembygdsområdet där var mycket folk som man känder. Å fredagens sommarkväll var helt underbar, när vi kom hem vid 1,30 var det 24 grader varmt ute. Helt otroligt skönt!!.


Lördagen var förståss lite seg. Jag, Lars och Emma lapade sol hela dagen lång. Själv låg jag ute på en filt på gräsmattan och läste bok. På kvällen kändes ryggen lite stram av solen som hade stekt mig. Jag och Lars satt ute i glasrummet hela kvällen jag löste korsord medans en film rullade på tv rutan. Det vill jag kalla semester och avslappning. Jag behöver den här avkopplingen och bara bara njuta.


I dag söndag har även solen strålat från himlen med med lite moln då och då. Jag har fortsatt att läsa på min bok. Lars har tvättat bilarna. I dag fick vi även såld den andra EU mopeden. Härligt! Lite fickpengar till jag och Lars utlandsresa i augusti =). Har ätit en enkel men underbart god middag. Grillat sidfläsk med kokt potatis och löksås, det är så  jäklar gott. Mamma och pappa kom förbi båda ville bli sommarklippta. Sedan jag klippt dem bjöd vi på kaffe och Jordgubbar plockade från vårt eget jordgubbsland. Nu är klockan strax efter 23 och mamma och pappa har just åkt hem efter ännu en härligt afton i glasrummet.

Kommentarer
Postat av: Therese

Vilken härligt helg du har haft. Solen och värmen är verkligen underbar just nu. Vi hörs. Kram

2011-07-11 @ 08:47:52
Postat av: Maria

Precis såna där dagar önskar jag dig :) :) :)

kram

2011-07-11 @ 21:46:24
URL: http://bygdsiljumsmaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0