Liten semester tripp

Söndagmorgon gick vi upp 6,30. Lina skulle nämligen åka hem till Leksand igen. Jag och Lars tog bilen och åkte efter för att göra en semetertripp till Ikea i Sundsvall. Jag hade bokat ett hotellrum för en natt på hotell Knaus. När vi kom ner till Sundsvall började vi med att äta lunch tillsammans med Jens och Mona som även dem två dagar tidigare kommit ner till Sundsvall.

Efter lunch tog vi hejdå kramar av Lina och flickorna. Jag och Lars skulle göra Ikea på måndag så vi begav oss till den andra byggnaden där massa andra affärer finns. Vi gick runt med jag fann ingenting i klädväg. Men jag kan förklara varför. Jag avskyr att handla kläder under stora rea tider. Det är hoven droven överallt. Detta gör även att mitt köpsug försvinner väldigt fort. Jag vill handla kläder när det är ordning och reda hälst vill jag när jag kommer in i affären se att där finns röda kläder, svarata kläder osv, osv. Lars är väl inte häller den som älskar att gå i klädaffärer. Så efter en stund bestämde vi oss för att gå och ta en fika och sedan åka till affärer som vi inte har i Skellefteå. Vi gjorde bla ett besök på bauhaus. Å vilken affär! Där fanns det mycket att titta på. Vi gjorde även ett besök på Media Market, vilken stor affär med massor av teknikprylar och hushållsmaskiner.

Sedan åkte vi in till centrala sundsall där vi checkade in på hotellet och sedan gjorde en liten stadsrunda i city. Synd bara att det var söndag å alla affärer sängde redan vid 16. Men vi strosade en stund och sedan gick vi och åt en god middag på stekhuset. Efter det blev det en öl på Bishopsarms. Eftersom det denna kväll även skulle vara final i fotboll mellan USA och Japan begav vi oss tillbaka till hotellrumet vid 20,30 med först med ett stop på hemmabio för att köpa med oss lite hotell gott.

Klockan 10.00 öppnade IKEA på måndagmorgon å klockan 9.55 stod vi utanför och väntade på öppningen. Jag och Lars är inga riktiga IKEA människor så det vi gjorde IKEA var fort gjort på 2 timmar var det klart och betart. Lite prylar slinker väl alltid med förståss. Vi tittade på vägghängda skåpar till i höst när vi ska göra om i hallen. Men för det får vi väl göra en beställning på internet och få det hemkört till dörren.


Kommentarer
Postat av: Therese

Vilken trevlig semestertripp ni gjorde du och Lars. Kram

2011-07-20 @ 08:29:54
Postat av: Maria

DIG skulle jag gärna åka och shoppa med, både på stan och på IKEA. Hatar att snurra runt runt i timmar på butikerna.... Ställer mig i entrén, spanar.... näpp, verkar inte finnas nåt här.... fniss

2011-07-20 @ 09:12:43
URL: http://bygdsiljumsmaria.blogg.se/
Postat av: Ewa

Vilken mysig tripp o vilken lyx att bo på hotell.

Hotellfrukostarna brukar ju inte vara helt fel.

2011-07-20 @ 09:40:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0