Festival kväll

I Fredags hade jag tagit ledigt från jobbet, kände att de skulle vara skönt. Jag vaknade redan vid 7 på morron då jag låg och drog mig till 7,30, å så skönt det var. Sedan åt jag min gröt och läste tidningen i lugn och ro. Vid 9 tog jag på mig joggingskorna och begav mig ut i skogen med Doris på en joggingrunda. Det är så roligt att springa och känna att det ger något.

För dagen hade jag lovat Lars att jag skulle göra lunch till han och två av de anställda som fortfarande jobbade. Jag gjorde hemgjord potatissallad, grillade fläskflien och skar upp melon. Det var en uppskattad lunch av dem. När det hade åkt tillbaka till jobbet tog jag itu med städningen av huset. Fick då en tanke i mitt huvud. Tror jag i höst ska vara ledig en dag i veckan, de skulle vara så otroligt skönt. Få se om de går att fixa, jag skulle tro det.

På kvällen var vi bjudna till min bror med särbo i stan med ett annat par. Pappa skjutsade oss till stan för Doris skulle få vara hos dem medans vi förlustade oss på festivalen. Hos Jens blev vi bjudna på grillat med massa goda tillbehör. Samt drinkar i olika slag och vin. Sedan bar de iväg till festivalområdet. Robyn skulle uppträda, men en artist som jag inte gillar. Men jag hade sagt att jag kunde sitta i öltältet och dricka öl medans de andra tittade på Robyn.

Hade så förbaskat roligt. Tänk att när man är 42 år söker sig ungdomar till en för att prata och surra. Linnea och Marcus kompisar satt jag och surrade med säkert i 1 ½ timma. Å det är så roligt. Emma träffade jag å hon och jag dansade och sjöng. Vi hade tänkt att sjunga Karaokey med fann aldrig det tältet. Av Ida köpte vi förståss öl å tredje gången jag skulle köpa sa hon:
- Nej mamma det är bra för dig nu =).

Snäll som man är lyssnade jag på hennes ord, ungrackare ;)

Vi tog bussen hem kl 2 på natten. Men ångrar att jag inte köpte biljett för två dagar.


Kommentarer
Postat av: Ewa

Låter helt underbart. Är så avundsjuk.

2011-07-02 @ 20:36:17
Postat av: Therese

Vilken härlig kväll du haft. Låter härligt med en dag i veckan ledigt. Kram

2011-07-02 @ 22:29:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0