43 år

I går fredagen den 29/7 var min födelsedag. Mamma berättade att jag var född på kvällen vid klockan 20,00. Den dagen jag föddes satt hon ute och rensade hjortron och kände att hon var tvungen att göra det klart innan hon åkte in på BB. Hon åkte vid 17 och vid 20,00 var jag född. Jag var inget snällt barn som baby. Jag grät väldigt mycket och mamma hade mig ofta vid spisen när hon lagade mat. Pappa har alltid sagt och det ända jag såg på dig när du var riktigt liten var hals benet.

Själv brukar jag säga att ni fattade inte att jag hade ont i magen och tålde säkerligen inte mjölk. Nu har man hunnit bli 43 år. Ursch vad tiden går!!! Ibland vill man bromsa upp men tyvärr är det inte möjligt.

I går hade jag, Ida och Emma kalas. Ja inte illa att slå tre flugor i en smäll. Presenter fick jag fast än jag hade sagt att jag inte behövde något. Släkten var här på lite gott fika. Mathilda hon var snäll på morron och bakade chokladbollar till kalaset, tack för det Mathilda!

I dag Lördag åkte Mathilda och Lovisa hem. Det hade haft sköna dagar här i Burträsk. Det är kul när barn vill komma och stanna. Det tycker ju förståss också om att vara med Ida och Emma. Ida hjälpte Mathilda att ta hem låtar till sin mobil vilket var mycket omtyckt. Lovisa det är en riktig badbrud. Hon kan ligga i vattnet hur länge som helst.

När de hade åkt vid 14 lade sig Lars i hängmattan och själv tog jag fram en bok som jag började på att läsa. Solen kom fram på em och den värmde skönt. Vid 15,30 kom Emma hem från en arbetsdag. I samma veva kom min kompis Theres, hennes man Patrik och deras söta son Jackob treår förbi. Det hade studentpresenter med sig till Ida och Emma å jag fick födelsedagspresent.

Vi bjöd dem på en middag å jag, Lars och Therese drack även gott vin. Jacob den lilla gossen ham kan leka han. Han gick runt här på gräsmattan, lekte med Doris och med håven från poolen. Å vad den gossen pratar för sig själv.

Nu har klockan hunnit bli 24,07 å sängen väntar för att se vad morgondagen har att bjuda på.

Kommentarer
Postat av: Therese

Tusen tack för en underbar kväll med er! Var inte alls meningen att vi skulle stanna på middag men på Solbacksgatan är man alltid välkommen för att stanna en lång stund! Ni är toppen! Jacob har pratat massor om er alla idag! - Jag åka till Åsa sa han vid middagen. Kramar

2011-07-31 @ 22:44:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0