Var de sista varma soldagen innan jobbet börjar?

I går torsdag när jag steg upp vid 7,30 såg det ut som regnet skulle kunna komma. Men nix det gjorde det inte. Solen sken och det var varmt och gott ute =). Morgon började med en härlig promenad och sedna lite gof frukost. Här är inte städat på länge, vilket jag inte gör när solen skiner, då vill jag vara ute och njuta för tidsnog får vi städa och sitta inne och kura när kylan biter utanför. Men jag snabbtog toaletterna och tänkte damsuga och skura golven får jag göra en annan dag.

Efter Lunch kom Linnea förbi med Emmas inlines. Jag föreslog att jag, hon och Ida skulle ta en sväng till Bygdsiljum och äta glass på cafet. Det var inte svåra att övertala. Vi njöt i solen med vår glass i det vackra natursköna Bygdsiljum.

När vi återvände till vårt hem hade det börjat blåsa lite. Men jag och Ida kröp upp på altanen, där det ivanliga fall är för varmt då solen gassar som hetast. Vi läste varsin bok och bara var.

Måste le åt Lars komentar när han kom hem.
- Märks att semestern börjar ta slut, det ligger korv på diskbänken =).

Ja denna semester har korven faktiskt lyskt med sin frånvaro, ja falukorven =). Vi har grillat som aldrig förr.

Efter middagen började jag att tapetsera på Linneas loft, vi har tänkt att inreda kontor där nu. Men vad tror ni händer? Jag får för lite tapet. Men tur att det går att beställa mer så till veckan får jag göra klart där.

Efter att jag tapetserat kröp jag upp i soffan och läste klart min bok så nu har jag läst ut "En shopaholic i New York".

I dag Fredag när jag vaknade regnade det ute och temeraturen har sjunkit. Kan det var så att det inte kommer några fler jätte varma dagar, klart solen kommer att lysa men kanske inte med en jätte värme som vi haft. Jag och Emma har hunnit handla. Nu är Ida och Emma och torkar fönster på mitt jobb. Själv har jag dammsugit och torkat golven så nu ser de ju rent ut här hemma =). I eftermiddag kommer min kusin Annicas pojke Andreas hit och hälsar på över helgen.

Kommentarer
Postat av: Ewa

Håller med dig Åsa inte ska man städa när solen skiner skam nog att tala om så här är det inte riktigt städat på 3 veckor,måste ta i tu med det nu när vi får Norrlandsfrämmande till veckan.

2011-08-05 @ 20:13:11
Postat av: Therese

Städa ska man inte göra när det är soligt, helt rätt! Ja idag blev det inget roligt väder, men regnet behövs. Hoppas vi kan få någon solig dag till. Kram

2011-08-05 @ 22:24:12
Postat av: Maria

Din inställning är störtskön :) :) :)

2011-08-06 @ 18:23:28
URL: http://bygdsiljumsmaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0