Söndagkväll

Oj vad denna helg for iväg, trots regnet. I lördags åkte vi till stan för att titta på BFF.s fotbollsmatch mot morön. Det hängde regn i luften, men vi tog med paraply och regnkläder och begav oss mot stan. Å tur hade vi, det kom aldrig något regn i stan =). Jag t.o.m satt ner i gräset utan att bli blöt i rumpan. Ida fick göra två mål i matchen och de dem ända BFF gjorde.

Ida har ju varit skadad och knäopererad och detta är henne andra match denna säsong, så jätte roligt att hon fick pytsa dit. =). Hon spelade en ½ lek sedan begav hon och Emma sig iväg för att servera på ett bröllop.

Själva åkte vi hem efter matchen som tillslut slutade med vinst till Burträsk 2-1. Hemma väntade kycklingen som skulle grillas till middag. Sedan kröp jag, Lars och Andreas upp i varsit soffhörn. Jag tog fram och började på ett broderi. Ja och som många av er vet är det SVÅRT för Åsa att slita sig från handarbeten när jag har börjat. Det kan bli måååånga timmar i soffan då. Vilket det blev denna lördag kväll.


När vi på morgon på söndag vaknade regnade det ute. Vad skulle dagen ha att bjuda på?? Jo jag skönk ner vid tv och tog fram broderiet =). Kändes skönt med en inne dag om jag ska vara ärlig.  Vi åkte en sväng till Linnea för Andreas ville se där hon bodde. Linnea skulle iväg och jobba så det blev en snabb sväng.

Under dagenslopp bestämde jag mig för att till middag skulle det bli palt. Så det blev en stor kittel med palt kokad. Som många vet hamnar man lätt i paltkoma när man ätit palt så efter middagen och vi hade sagt hej då till Andreas tog jag och Lars en lång promenad med Doris runt det så kallade västomsundet. Det är en promenad på ca 1 tim och en kvart. Regnet hade slutat att komma ner när vi tog en skön promenad.

Nu har söndagkvällen kommit närmare och jag kommer närmare måndagen. Jag ÄLSKAR mitt jobb men gruvar mig för att börja stiga upp igen. Jag älskar ju att sova på morron.


Kommentarer
Postat av: Therese

Låter som en härlig helg trots lite sämre väder. Satt hela dagen i Åliden och broderade igår, det är verkligen skoj. Kram

2011-08-08 @ 08:50:24
Postat av: Ewa

Ja visst är det gruvsamt att börja jobba igen. men det brukar inte ta lång stund innan man är inne i det igen.

2011-08-08 @ 10:05:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0