Semestern börjar närma sig sitt slut

Ja snart har fyra veckor av semeter gått, å det har varit så härligt. Å väderet ska vi då absolut inte klaga på. Regnet har värkligen inte visat sig allt för ofta denna sommar. Har gjort ett rum klart för tapetsering och har gått och väntat på den dagen då det skulle bli mulet, men den dagen har ännu inte kommit. Vilket inte gör något.

Har tillbringat otroligt mycket tid ute i solen och andats in sommarluften. Har varit ute från det jag slagit upp mina bruna ögon tills dess det varit dax att gå och sova. Tre böcker har blivit lästa.  Mycket har inte blivit gjort förutom en sväng till Sundsvall med maken. Har haft en del besök som bjudits på Gustafssons mat. Jag har värkligen NJUTIT av lugnet på Solbacksgatan 9.

På måndag var jag och Emma en sväng till stan. Jag tog ett kort för körkortet hos trafikverket, ( sist jag var till stan var det stängt). Jag och Emma var på Ur och Pen där jag fick välja mig ett nytt armbandsur. Den presenten fick jag av min döttera när jag fylde år =). Vi åt en god luch på Wayens Coffe tillsammans. Emma köpte ett par inlines stavar. På vägen hem från stan svängde jag förbi mamma och pappa för att hämta hem tapetserar grejerna. Men det ligger ju som sagt fortfarande och väntar på sämre väder.

I går tisdag åkte jag och Ida till Umeå. Ida hade nämligen ett presentkort på önska som hon fick av jag och Lars när hon fylde 18 år. Men två dagar efter att jag köpt det i stan stod det i norran att affären skulle stängas. Ja jag blev inte glad, kände väl att de kunde ha sagt någt.

Lite mer shopping blev det förståss. Jag handlade två linnen och en långärmad tröja i brunt. Ida handlade skor =), ja Ida är som sin mor ÄLSKAR SKOR!.

Vi han även med att träffa underbara Carin. Tillsammans med henne åt vi middag på en uteservering i Umeå stad.
Denna dag skulle också bestå av höstens första fotbollsmatch för tjejerna, nämligen mot Mariehem. Jag fick sällskap av Carin, vilket var jätte tervligt eftersom fotbollsmatchen inte var någon höjdarmatch från något av lagen. Tyvärr blev det förlust med 2-1, men själv tycker jag att det varit mer rättvist med oavgjort.

I dag har det varit en underbar dag! 26 grader i skuggan, det sägar man inget om =). Dagen började med att jag skjutsade mamma och pappa till Falmarks flygplats. De ska i några dagar ner och hälsa på pappas syster som bor i Göteborg. Sedan åkte jag hem, på med bikini och ut i solen och tog fram den bok som jag just nu läser, "en shopaholic i ew York". Ja den handlar om en kvinna som värkligen är galen i att shoppa å krediterna och skulderna bara ökar. Hon är från London och får erbjudande att följa sin kille till New york som är en framgångsrik man. Själv är hon ekonomirådgivare =).

I kväll när klockan är 23.00 står altandörren fortfarande öppen och termometern ute visar på 18,5 grader. Vad kan man annat än avsluta detta blogginlägg med än, VILKEN UNDERBAR SOMMAR 2011 Å EN SKÖN HÄRLIG SEMESTER MED MYCKET SOL!!!!!

Kommentarer
Postat av: Therese

Vilket härligt inlägg! Ja sommaren 2011 kan man verkligen inte klaga på, så underbar! Kramar

2011-08-04 @ 08:52:31
Postat av: Ewa

Ja samma här semestern närmar sig sitt slut.Man får lite ångest men samtidigt är det skönt att komma in i lite rutiner igen.Ha ett bra veckoslut.

2011-08-05 @ 07:09:16
Postat av: Maria

En sånhär sommar lever man på läääänge :) Man fattar knappt att det är sant.. det har ju varit sol, sol, sol, sol, sol...... :) Rena utlandskänslan! Ha ett bra slut på semestern!

2011-08-05 @ 09:51:32
URL: http://bygdsiljumsmaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0