Första arbetsveckan med kantarellplockning

Tjo hej så var en vecka gjord och det gick undan. Ett litet bracke tog jag tillsammans med Elisabet på jobbet under torsdagen. Tokiga som vi var satte vi oss i bilen upp till Tärnfjällen på onsdag efter vi slutade jobba. Vi hade från säkra källor hört att det fanns gott om kantareller där. Elisabets dotter har en stuga där som vi naturligt vis fick lov att låna.

Vi var uppe vid 23.00, med var också hennes man Roger. Vi satt och surrade en stund för att vid 1 inta sängen. Elisabet den morgonpigga var uppe vid 5,30 och gick ut och plockade en korg svamp till kl 7 när jag och Roger steg upp.

När klockan var 8.15 var vi redan ute i kantarellskogen och vid 11.30 hade jag plockat 5 kilo kantareller. Å vad det var roligt!! Det var gult över allt. Klockan 14 vände vi kosan hemåt med massa härliga kantareller. Så nu har jag i frysen förvälda kantareller =).

På fredag kväll åkte vi in och såg derbymatch i fotboll mellan FF- Morön, herrar. Det var en tråkig avdankad match.

Lördag åkte jag till kåge och såg tjejerna spela match. Matchen slutade 2-2, å BFF hämtade upp ett underläge på 2-0.

I söndags passade jag på att plocka in alla vinbär och på em åkte saftmajan på. Resultatet blev 8 liter härlig saft =).

Kommentarer
Postat av: Therese

Åh kantareller....jag vill också!!!!! Men jag vill inte gå ut själv i skogen. Kram

2011-08-16 @ 20:53:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0