Valborgsmässoafton

För exat ett år sedan befann jag och Lars oss i Paris. I år på valborgs befann vi oss hemma på vår egen täppa. Dagen började med lite tvättning och stök. Två samtal med min syster Lina och ett med min kompis Therese i Skellefteå. Vi han även slå ner våra rumpor i stolarna på altanen en stund. 

På kvällen hade vi bjudit hem min bror, Jens, och hans särbo Mona. Vi startade förstås grillen där det sedan lades ett knyte med vitlöksklyftor med lite smör och salt. Köttet som grillades var oxfilé. Å jag gjorde en sådan smarrig potaitsgratäng till med massa WB-ost. En sås med mangobitar blandat med sweat chili sås. Som krydda på moset en härligt grekisk sallad. Till efterrätt var det en chokladmoss.

Det var så skönt för vi kunde sitta ute i glasrummet hela kvällen å där blev vi kvar hela kvällen ända till 23.30. Då gjorde vi upp en brasa i vår grillring på gården där vi grillade korv. Jäklar så gott det var!!! vi åt nästan upp en hel korvring. Denna tid var det endast 0 grader ute. Så efter grillningen bestämde vi oss för att förflytta oss i i vardagsrummet. Där blev vi inte kvar så länge för alla började känna sig trötta. vid 1.30 intog vi alla kudden.


Kommentarer
Postat av: Therese

Låter som en riktigt mysig och lugn valborgs. Kram

2011-05-01 @ 20:15:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0