Lördag

När man vaknade på morron var det grått och trist ute och endast 7 grader. Humöret blir inte det bästa precis när man vill passa på att vara ute när man endast är ledig på helgen. Jag tog ut Doris på en långpromenad medans Lars var hemma och städade. Efter det gjorde vi ett besök på järnaffärn. Vi har nämligen bestämt oss för att måla lasyr på trallen på utealtanen, det börjar var så grå och ful. Nu är det då inhandlat så nu är det bara vänta på bätter väder. Vi åkte även förbi graven där vi ställde en kruka med en blomma i.

När vi kom hem frös jag något hämskt så jag tog en härlig dusch. Efter det kröp jag ner med Emma i Idas säng och såg en film med henne. En jätte bra film såg vi. Handlade om två flickor som befann sig på barnhem och en dag hittar de en hund valp. Det tar med sig hunden i smyg till barnhemmet. En dag kommer ett par från New York för att adoptera flickorna. Det smyger förståss hunden med sig. Man får följa flickornas dagar med att i smyg ha en hund i en lägenhet där hundar inte får vara. Det var en otroligt bra film där det även föll en liten tår i slutet på filmen.

I dag hade tjejerna bjudit mig på morsdagsmiddag här hemma. Finns det något bättre än att själv få slappa och känna matlukten sprida sig i huset och grilldoften utifrån. Att sedan få sätta sig vid ett dukat bord och njuta av god mat. Maten flickorna bjöd på var, grilladkyckling, klyftpotatis, grekisksallad och två såser. Till efterrrätt hade de gjort pannacotta med hallan. Jag, Linnea, Ida och Lars delade på två flaskor vin. Sedan hamnad vi framför tv och tittade på kvällens fotbollsmatch. Manchester mot Barcelona.

Nu ska jag inta sängen och tänka till baka på den possitiva middagen som jag har haft idag med mina älskade flickor. Tack än en gång för middagen ni bjöd mig på <3 

Kommentarer
Postat av: Therese

Måste ha varit en riktigt bra middag, låter supergott. Vilken fin morsdags present. Kram

2011-05-29 @ 20:45:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0