Helgen

Lördgen började med att vika tvätt, tvätta tvätt och byta i sängarna. På kvällen skulle vi åka på Skellefteå Krafts veteranfest. När man sitter i Fullmäktige blir man i början av en mandatperiod alltid bjuden på denna fest där det bla delas ut bemärkelser efter trogen tjänst i företaget i 25 år. Vi åkte till stan redan vid 13,30 trotts att festen inte började förrän vid 19. Linnea skulle börja jobba vid 15 så vi skjutsade Doris till mamma och pappa i Mjödvattnet där hon skulle få vara tills Linnea hämtade henne vid 22. Linnea började jobba vid 15 så vi följde med henne och hon skjutsade oss till min bror, jens, och hans särbo Mona. För de skulle också på festen. Där blev vi bjudna på tre olika sorters drinkar. Jens han kan verkligen blanda goda drinkar det ska gudarna veta.

Festen hölls på Scandic. Det bjöds på trerättersmiddag. Men fy vad besviken jag blev på maten. Förrätten var nog det som var godast om jag måste välja en av dem. Det var en röra gjord på renkött som låg i en tunnbrödskorg. Varmrätten var hjortstek och stektpotatis å det smakade ingenting. Efterrätten var en halvfrusen moss med nougat smak. Men var var nougaten? å den smakade bara grädde. Jag sa till Lars att de vi åt hemma på fredgakväll var 100 gånger så gott. Cabare kanalen var och underhöll under kvällen. Å jag kan säga att de spritter i kroppen och jag kan inte låta bli att sjunga med. Jag får värkligen ett minne tillbaka när jag själv var med i show companiet. Men tyvärr finns inte tid och ork för att hålla på med musiken. men sådana här gånger längtar man tillbaka när man ser deras glädje på senen. Linnea hämtad oss vi 12,30. Å jag var så trött när vi åkte hem så jag somnade av en stund i bilen. Tack snälla Linnea för att du hämtade mamma och pappa trotts att du skulle upp och jobba på söndagmorgon. 

I dag söndag när vi vaknade sken solen ute på en klarblå himmel och faktiskt var det även varmt. Vi gjorde i ordning frukosten som vi njöt av ute på altanen. Lars han tog ner sommarkläder från vindan som vi lade ut för vädring. Vi passade även på att lägga upp lite vinterkläder på vindan. Lars han började meka med EU mopparna Ida och Emmas. Ja vi tänkte lägga ut dem till försäljning. Själv så passade jag på att rensa ogräs i rabatterna. Så nu har den vita kroppen fått lite färg på ryggen. Till middag blev det grillad lax med rostad potatis i ugn och en sås gjord på creme fraich, räker, rom och riven WB-ost. Lars tog ut Doris på en promenad å själv passade jag på att fara ut och springa. Jag har gjort ett litet uppehåll med joggandet eftersom jag varit så förkyld. Tror inte att det är bra att vara ute och springa förkyld när man är 42 år gammal. 

I morgon kommer Ida och Emma hem från en vecka i Cypern. Ja då får vi höra om deras vecka. Hoppas de haft det bra med sina resesälskap och att solen har lyst på dem samtidigt som de har fått bada. 

Linnea har varit i Umeå och spelat match det förlorade med 2-1. Så nu väntar vi på att hon ska komma hit och lämna bilen som hon lånat pga att det var Emma som egentligen skulle köra på matchen. Då fick stora syster rycka ut, å jag tror inte att hon misströstar =). Nä nu väntar snart sängen och ännu en helg har gått till ända. I morgon är en ny arbetsvecka med nya utmaningar.  

Kommentarer
Postat av: Therese

Låter som en riktigt trevlig helg. Trist att maten inte var någon höjdare på festen. Kram

2011-05-23 @ 07:13:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0