Galna familjen Gustafsson

Oj vad en arbetvecka går fort =). Fredag kvällen är redan här och klockan har hunnit bli 22,15, å jag är fortfarande vaken. Ida och Emma har nu varit i cypern i fyra dagar. Nu börjar längtan efter dem komma. Tur man har mobilen så man kan skicka ett sms för att höra hur de har det. Frågade idag när de skulle på det stora badlandet som finns i cypern, vi har varit där med tjejerna så jag vet att det är enormt stort. Vet ni vad jag fick för svar? Jo: mamma det blir inget badland det blir att i morgon åka ut med en party båt i stället. Ja kanske inte det mamma ville höra, men de är snart 19 år så jag får hoppas att det brukar hovet.

Men vad lite mat det går när man bara är två stycken. Har bara handlat en gång denna vecka i vanliga fall brukar det bli var anna dag. Man äter det som inte tjejerna är så förtjusta i. Men i kväll, fredag, åt jag så jag kännde mig som en stoppad korv. Det var så otroligt gott! Bakadpotatis med en röra av creme fraich, rödlök och riven WB-ost. Till det grillad fläskfile och en flaska gott vin. Efter middagen tog jag en promenad med Doris i skogen på 30 minuter. Klockan 20 bänkade jag och Lars oss framför tv för att se vårat nöjes program på ettan, " så ska det låta".

Jag kände att jag ville ut igen. Jag bad Lars gå upp till skogen och gömma sig och jag skulle komma efter med Doris som skulle finna honom. När Lars gick iväg stod Doris vid ytterdörren och ylade och skälde. Jag var tvungen låsa dörren för att hon inte skulle he sig ut. Å ni skulle se hur GALEN och fokuserad hon blir när hon vet vad som är på gång. Hon drar något enormt så det gäller hänga med efter kopplet. När jag kom upp till skogen släppte jag hennen och gav komandot, SÖK. Plötsligt kommer hon upp på en stig där två tjejer kommer gående. Jäklar vad det blev rädda. Det fattade ju inte vad Doris gjorde, det kanske trodde de skulle bli uppätna =). Jag ropade att hon var ute för att söka folk i skoge. De måste ha trott att jag blivit galen. Å tänk om de sett Lars ligga gömde bakom en sten, de kunde ju tro att det var en våldtecksman som lågg och lurade i buskarna =). När Doris finner någon skäller hon tills jag kommer fram till henne. Tjejerna på stigen vände sig om när det hörde Doris börja skälla. Ja så kan det gå när galna familjen Gustafsson beger sig ut i skogen på kvällarna för att göra personsök. Måste nog ta och köpa Doris en väst som tyder på att hunden jobbar innan vi skrämer fler i skogen =).


Kommentarer
Postat av: Therese

Ja ni är rätt tokiga ni =). Kan tänka mig att tjejerna blev lite lätt oroliga. kram

2011-05-21 @ 07:57:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0