Förkylning

Nä fy vad förkyld jag blivit. I går onsdag trodde jag att jag skulle hosta ut lungerna samtidigt som huvudet höll på att lämna kroppen. Tur att det finns coceliana ( hur det nu stavas) att ta för natten när hostan är som värst. I morse när jag vaknade och gick ut med Doris hostade jag hela promenade och i bland lät det som jag skulle spy. Hem och ta sig lite frukost och som avslutning på den två alvedon och en hutt hostmedicin innan jag begav mig till jobbet.

I dag har det varit isvindar ute solen har lyst men brrr så kallt det varit. Denna vecka har bestått av mycket bokföring både på jobbet och hemma. 

På jobbet kom det i måndags en ny som ska börja hos oss. En del av arbetstiden går till att lära henne bokföringsprogramet som vi har. Hon tycker själv att det är ett bra och enkelt program =). Det vi har heter Briljant och är ett super bra program.

I kväll torsdag har jag, min syster Ann och min svägerska Marie träffats för att planera den kommande student festen som vi ska ha. Vi kommer att bli sammanlagt 34 stycken som ska träffas och äta en typ ab buffé. Ungdomarna har själva fått önska vilken mat det vill ha den dagen vi ska ha festen. Vi kommer att träffas här hemma hos oss, ja vi har det största utrymmet helt enkelt. Hoppas på bra väder förståss så vi kan var ute.

I kväll har jag även hunnit vika i hop lite tvätt som legat i tvättstugan och väntat på att få läggas in i garderoben. Nä nu börjar klockan närma sig 22,30 å det är länge för mig att vara uppe en veckodag när arbetet väntas i morgon. Så sov gott alla mina vänner.

Kommentarer
Postat av: Anonym

,..,,,,,,,,,

2011-05-13 @ 07:14:40
Postat av: Anonym

kjjjjkllk,,,mm kkjtkjn

2011-05-13 @ 07:15:18
Postat av: Therese

Det är Jacob som varit på besök här. Lämnade dator för en kort stund och då passade han på. Krya på dig vännen. Kram

2011-05-13 @ 07:17:42
Postat av: Ewa

Som tur är börjar min hosta o förkylning att ge sig.Hostan är ju hemsk och killandet kommer alltid som olämpligast gärna när man står o har en lång kö med kunder.

Krya på dig o trevlig helg.

2011-05-13 @ 07:43:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0