värme bölja

Å vilken underbar dag trotts att man jobbar. I kväll klockan 20 var det 27 grader varmt i skuggan. Värst är när det blir så varmt är att man inte har någon direkt lust att äta. Tillmiddag hade jag tänkt att jag och Lars skulle äta sill och potatis med gräddfil och gräslök. Så när jag slutade jobba åkte jag till Konsum för att inhandla deras egen iläggningsill. Men fan den var slut och de höll på att göra ny. Typiskt när man har löst matfrågan ska affärs helvetet inte ha de man tänkt, grrrr!!! Lite sur blev jag faktiskt. I stället blev det kyckling och potatissallad. Det var också gott men sill hade suttit ännu bättre.

Efter att vi hade ätit tog jag i tu med att klippa gräset. Vi har en stor gräsmatta att klippa så det tar nästan 1½ timma innan det är klippt. När det var klart var det bara att gå in innan myggrakarna äter upp en. Det är så synd på denna årstid att de förbaskade myggen ska äta upp en, för mig formligen älskar dom.

Nu sitter jag nu duschad och luktar gott. Lars tog ut Doris på en senare kvälls promenad, å undra om det inte har gått för att bada i sjön, ja inte Lars men säkerligen Doris.

Kommentarer
Postat av: Therese

Ja myggen gillar vi inte annars är det helt underbart just nu. Är väl så att myggen gillar oss snyggingar =). Kram

2011-06-08 @ 22:15:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0