Tisdag = Baldag

Själv åkte jag och jobbade mellan 7 och 11. Sedan åkte jag hem och gjorde lunch till fyra tjejer som befann sig hos frisör, Marie. Så klart skulle det göras vackra frisyrer och Pamela stod för sminkningen. Ida och Emma hade fotningstid i Skellefteå av fotograf Malin i Nordanåområdet klockan 13.30. Solen strålade från en klarblå himmel och termometern i skuggan visade på 25 grader. De kan ju inte bli bättre =).

När vi kom till Nordanå möttes Ida och Emma av sina pojkar som de skulle gå med på balen. Efter fotograferingen skjutsade jag dem till hembygdsområdet i stan där jag lämnade av dem och själv begav jag mig till balområdet. I år skulle balen hållas på scandic. I handväskan hade jag med en bok som jag läste under tiden jag väntade på klockslaget 17.00. Mamma kom ner och satt med mig och lika så min kompis Therese.

Wrom, Wrom hördes det och ett muller. Första bilen var på intågande. Å Lars som skulle erskotera Emma och Jonte i en porsche 911 Turbo kom först. Norran flög på dem och frågade om hur det kändes att komma först till balen och beträda röda mattan. Sedan satt vi och väntade och väntade tills nästa tös Ida skulle dyka upp. Tur att den väntan inte är tråkig för det finns ju så mycket vackert att titta på. frisyrer, klänningar, skor m.m.

Å vipps så kom äntligen Ida och Olof gående.

Själv satt jag kvar och tittade på fler balfolk medans Therese och mamma åkte hem.

Själv var jag trött när jag kom hem, tror nog att mamma också var lite nervös. Linnea hon gick aldrig på balen, tyvärr. Men vi får hoppas att hon går till prästen någon gång så jag får se ännu en vacker tös bli ännu finare i vacker klänning och få stråla en dag.


Jonte och Emma


Porschen 911 turbo som Emma och Jonte åkte. Lars kör



Olof & Ida

Kommentarer
Postat av: Therese

Så himla fina tjejerna var...och är. Kram

2011-06-08 @ 22:16:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0