Studenten

I dag när jag stod utanför kyrkan och väntade på att Emma och Ida skulle ta sin student. Åkte tankarn all värdens väg. Jag har ju också tagit studenten men dock inte när jag gick ut gymnasiet utan på senare år när jag gick ut universitetet.

Tänk att nu har man inga små barn längre. Jag tycker inte det var länge sedan de var små och sprang runt på gräsmattan. Eller första skoldagen för Ida och Emma å nu är det snart detta år 19 år! Vart for tiden. Känner mig ändå glad över att mina barn har haft en trygg uppväxt och fått vara hemma länge med mig och även med Lars viss stunder. Jag började inte arbeta förrän Ida och Emma var nästan 2 år. På den tiden var även Linnea hemma. Jag är väldigt nöjd med att jag tog den tiden till att vara med mina barn. Det har varje år fått långt sommar lov i 8 veckor. Ja å nu är det vuxna och ska stå på egna ben.

Denna dag har varit otroligt varm med en sol som skinit från en klarblå himmel. Degen började i Moröbacke kyrka där Emma skulle ta emot betyg och åka traktorskrina ner till stan. Emma fick sin skylt och lite blommor runt halsen. Mamma och pappa var också där samt min kusin Annica hade kommit från Piteå med son och särbo. När Emma åkt iväg med sin klass i skrindan begav vi oss ner till stan för att åka till nästa kyrka, sangtolofskyrka, där Ida skulle ta studenten. Varmt var det och kroppen skrek efter vatten. Jag kan tänka mig att "Ainas" gick bra idag. Jag kan säga att jag var inte själv där inne för att köpa vatten. Köpte även med mig räkmackor för magen började skrika efter mat. Pappa han åkte till landsförsamligenskyrka för att titta på när Niklas, Ida och Emmas kusin, tog studenten. Mamma hon följde med oss.

Så kom även Ida ut från kyrkan å upp på traktor flaket bar det. Vi tog en promenad till torget för att se när de kom med skrindan. Å ännu mer vatten behövde vi. När det var över åkte jag iväg för att handla till den stundande studentbuffen som kommer att hållas här hemma i morgon. I kväll vid 20 stälde jag mig i köket för att göra lite inför morgondagen. Temperaturen var något så när behaglig då, ja med köksfönstret öppet förståss. Så nu är filen i marinad, köttfärspajen och kycklingspetten är gjorda.

Klockan börjar närma sig 1 å ögonen börjar vara trötta nu så det ska bli skönt att inta sängen några timmar.

Bilder på student brudarna kommer sedan.

Kommentarer
Postat av: Ewa

Ja tiden går så fort tyckte inte heller det var längesen Mari o Therese sprang omkring här hemma nu är det Molly o Jacob och snart Axel hoppas man bara får vara med se o dom växa upp och kanske också ta studenten.

Hoppas ni får en riktigt bra dag idag.

2011-06-11 @ 07:23:36
Postat av: Therese

Hoppas ni har en helt underbar studentfest hemma idag hela släkten. Låter som gårdagen var jättemysig. Kram

2011-06-11 @ 20:47:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0