Söndag

Skönt att värmen kom även idag. Shortsen har åkt på =).

I dag har jag och Lars tvättat fasaden på södersidan på huset. Det var så mycket svarta prickar å när man har ett ljust hus syns det ännu mer än när huset är mörkt. Efter det började Lars att tvätta ren altanen, den är ganska stor så det tar sin tid. Själv påtade jag på i trädgården, klippte bla ur vinbärsbuskarna så nu har jag rispor på armarna.

Ida och Emma har varit på fest i stan på söndagkväll bla på rovön. Jag och Lars tog Doris med oss och åkte ner till stan vid 21.30 för att ser hur det var med ungdomarna. Vi parkerade uppe på lasarettet och gick upp mot grönområdet på Erikslid. Doris hade fullt upp med alla nya dofter och intryck. I det första gänget vi mötte på var Ida. Vi gick sakta förbi för att se om hon upptäckte oss. Jo det gjorde hon. Hennes ord var.
- Jaha kommer ni nu, ni ringde aldrig.
Å plötsligt var det flera ungdomar som kom fram och hälsade. Å Ida tycket absolut inte att det var pinsamt. Vi gick vidare ner mot Rovön för att se om vi skulle möta på Emma.

När vi kom ut på Rovön såg vi Emma. Men det första som såg oss var Idas gammal kille Aron, som blev jätteglad att se oss å Doris förståss. Plötsligt ser Emma oss å ropar bland 200 ungdomar där är min mamma, pappa å min hund Doris. Då blir man glad som förälder =). Inte skäms det över oss inte. Å när man inte har några hemligheter för varandra behöver man inte vara rädd när mamma och pappa plötsligt dyker upp.

Vi stod på Rovön i säkert 1 tim. Å under den timman var det många ungdomar som kom fram och pratade med oss både dom vi kände och dom vi inte kände. Ja det är klart Doris drar ju till sig många också. Själv så gjorde Emma hundricket =). Vet inte om det lyckades.

Efter Rovön gick vi och hämtade bilen och begav oss till Linnea som jobbade på X-et till 24.00. Där fick Doris nattamat i form av korv. Jag och Lars köpte varsin hamburgare innan vi begav oss hem i den ljusa juni natten. Jag kan säga att det var en hund som var trött =)

Kommentarer
Postat av: Ewa

2011-06-07 @ 08:03:02
Postat av: Ewa

2011-06-07 @ 08:03:02
Postat av: Ewa

2011-06-07 @ 08:03:03
Postat av: Ewa

Va härligt med såna ungdomar och som du skrev skönt att veta att det inte finns några hemligheter, då kan man känna sig lugn när dom är ute.

2011-06-07 @ 08:04:54
Postat av: Therese

Så härligt ni verkar ha haft det. Precis så det ska vara, ska inte vara pinsamt att mamma och pappa kommer och kollar läget. Kram

2011-06-07 @ 22:03:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0