Släktforskning

Släktforskning är något som jag länge har velat göra, men det har inte funnit tid för det. För ca 1 år sedan påbörjade jag på ett eget släktträd. Nu när kvällarnan börjar vara ljusare och man orkar vara uppe längre på kvällarna har jag fortsatt med detta. Jag är så nyfiken på hur mina släktband ser ut på min mormors sida. Jag har kommit en bit på vägen. Har kommit till 1760 talet på min mormors mors sida. Känns så spännande att få grena ut detta till alla som finns runt om. Måste nu göra ett besök på bibblan i skellefteå och forska vidare på varje enskild person. Vart har de bott? vad avled dem i? har de varit gifta flera gånger? vad hade de för yrke? Längtar till semestern då kanske jag kan göra ett, ja det blir kanske flera besök på bibblan i skellefteå.

Man hittar så mycket intressant. Någon som var född på samma dag som en själv. Plötsligt dyker släktnamnet Maria upp. Det är ett andra namn som Linnea har å det hade jag inte en aning om att det fanns på min sida. Sedan är det gott om namnet Lars. Tänk om man fick åka tidsmaskin och se dessa människor.

Denna vecka har jag suttit till 24 alla kvällar. Otroligt för att vara jag. Brukar inte var uppe så sent när jag ska jobba. Men det har inte varit något problem att stiga upp strax före 6 på morron, å inte häller någon svacka på dagen av trötthet.

Nä nu ska jag packa in Doris i bilen och bege mig till stan på fotbollsmatch som tjejerna ska spela.

Kommentarer
Postat av: Therese

Så skoj. Det där får du gärna berätta mer om sen. Kram

2011-06-22 @ 21:25:25
Postat av: Ewa

Låter jätteintressant eller kanske inte när man får veta om släkten kanske mördare nä det får man ju inte hoppas.

2011-06-23 @ 09:34:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0