Nationaldagen

Doris brukar alltid vakna vid 4,30 just därför att hon är van att Lars stiger upp den tiden när det är arbetsvecka. Å det är klart att hon fattar ju inte att det är ledighet ibland. Vid 6 är det matdax för henne. Men i morse vaknade jag vid 7.20 å Doris som som en stock hon hade aldrig vaknat på hela morgonene. Stadluften och alla intryck gjorde nog sitt i går natt. Min väckarklocka ringde vid 8,40 för att jag skulle åka och klippa mig vid 10.00. Doris hade inte denna morgon tänkt att över huvud taget stiga upp.

När jag kom hem från klippningen hade Lars börjat att behandlar räcket på altanen. Jag tog i en pensel också vi hjälptes åt. Efter oljningen har vi valt att lasera med en ljusare färg. Det ser värkligen bra ut =). Det kommer att bli super bra, jag vill inte ha mörkt trä på trallen. 

I kväll har tjejerna haft fotbollsmatch å det blev vinst med 7-1. Skönt att gå på fotbollsmatch å man behöver inte frysa. Nu är klcokan 21.40 å jag har inte märk av det minsta att det är nationaldag. Nu är det slut på ledighet å i morgon är det en liten arbetsdag för att på em åker jag till stan med två baldrottningar för att senan se när det kommer vackra i kortes i sina bilar.


Kommentarer
Postat av: Ida

En rättning i inlägget behövs, matchen blev 7-0 =)

2011-06-06 @ 22:19:25
URL: http://idaasasofia.blogg.se/
Postat av: Ewa

Åh vad mysig med studenten är ju så mysigt o se alla uppklädda och fina.Och tur med vädret är det åtminstone här.

2011-06-07 @ 08:00:51
Postat av: Therese

Nej att det var nationaldag igår märktes ju inte direkt...men en härlig dag var det ändå.

2011-06-07 @ 22:01:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0