Mycket gjort

Vaknade 9,15 i morse, vad skönt det var med sovmorgon =). Hängde ut lite tvätt och blev stående vid grannens häck och pratade med Agnetha. Solen sken inte men det var ändå 17 grader varmt i skuggan. Efter lunch började jag och Lars trädgårdsdag.

Lars började att trimma runt våra ägor. Det tor en herrans tid. Själv började jag att plantera ut sommarblommorna i utekrukorna. Nu står det upprade i växthuset och väntar på att frostnätterna ska vara över. Att plantera ut blommorna tog sin tid. Efter det började jag att göra i ordning pallkragarna i trädgårdslandet. Å plötsligt öppnade vår herre kranen från ovan. Tanken var att nu var det färdigjobbat i trädgården för dagen.

När regnet började ösa ner gick jag in och gjorde fika som vi sedan intog i glasrumet. Å pang så hade regnet dragit förbi. In igen och ta på sig arbetsbyxorna för att fortsätta med pallkragarna. Fylla på jord och sedan sätta ner lite frön idem. Så nu är det satt, persilja, dill, morötter, rödbetor och gullök.

Ida har jobbat på Leos hela dagen. Emma har varit och tränat. Till middag grillade vi hamburgare och gjord pommes till. Ja inte helt fel middag. Emma var duktig och grillade.

Nu ska jag sätta mig och bläddra i lite mat tidningar för att se vad jag ska tillaga på Ida och Emmas student middag nästa lördag.


Kommentarer
Postat av: Therese

Vad du varit duktig idag! Kram

2011-06-02 @ 21:52:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0