Helgen

Lördag morgon sov jag länge, var lite seg efter fredagens fest. Å plötsligt blev det lite bråttom. Har nog aldrig helghandlat så fort någonsin. Emma skjutsade mig på affären vid 11, ja jag ville inte köra själv. Tur att man har chaufförer. Klockan 11.15 var vi ute ur affären igen. Varför det blev så bråttom var för att klockan 12 skulle vi vara på fotbollsplanen här i Burträsk och se på fotboll. Eftersom Ida fortfarande hoppar på kryckor och vare sig jag eller Lars kände oss kördugliga skjutsade jag Ida på cykeln. Ja det kan jag säga att det är länge sedan Ida åkte bak på mammas cykel =).

Matchen slutade med förslust 1-2. Men Burträsk måste börja sätta sina målchanser, jag blir lite smått förbannat när man ger bort chanserna genom ett jävla duttande och att man inte kan finna av målet!!!. Denna match skulle Burträsk ha vunnit med minst 7-2. Tur att inte jag är tränare för jag hade fan get dem en jävla åtuting!

Emma hon var inte med i fotbollsmatchen för hon skulle och servera på ett bröllop i stackgrönnan. Det var egentligen Ida som skulle göra det men hon kunde inte pga kryckhoppning. Det hade gått jätte bra!

Söndagmorgon blev jag väckt med kaffe på sängen. Inte illa =). Jag bestämde mig för att klippa gräsmattan medans Lars behandlade altanen. När gräsmattan var klippt gjorde jag något som jag sagt jag aldrig i livet ska göra. Men tydligen går det alltid att ändra sig =). Nu blir ni nog nyfiken på läsa vad det var jag gjorde.

Jag tog på mig röjsågen och börjad att röja undan det långa grästet som växer nedan för tomtgränsen. Å det var faktiskt roligare än jag hade kunnan föreställa mig =). Så vid ett svagt ögonblick sa jag följande till Lars.
- Jag kan tänka mig att du köper en röjsåg till mig och jag följer dig till skogen och röjer, men inte förrän till hösten när myggjävlaran är borta.

Det kuliga är att Lars alltid skojat med mig och sagt att han ska köpa mig en röjsåg i present och jag har sagt att det gör han inte! Men nu har vinden vänt så vi får väl se vad det blir i presenent i Juli när jag fyller år. Kanske än röjsåg =).

Till middag idag var vi lata. Vi bestälde pizza och smaska på. t

Kommentarer
Postat av: Therese

Nej det är aldrig för sent att ångra sig =). Låter som ni haft en lugn och skön helg. Kram

2011-06-20 @ 06:57:14
Postat av: Ewa

Samma här det blev pizza o soffhörnet här regnade det hela dan så man behövde inte ha dåligt samvete.

2011-06-20 @ 08:25:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0