Fredag och Lördag

Fredag blev det inte mycket gjort här hemma inte. Jag följde Ida och Emma till Ljusvattnet för att göra deras förlängning av naglarna. Något det ville ha inför stundande bal och student. Vi åkte dit vid 10 å kom inte hem förrän vid 14,00. Då var det bara att åka och stödhandla för morgondagens kalas. På kvällen blev det en god middag, Entrecot och bakadpotatis. Linnea kom förbi innan hon skulle och jobba så mat fick ju hon också så klart.

Doris stackaren har fått tillbaka klådan så i natt har jag legat och strukit hennes ben och tassar. Så nu börjar vi om med medicinen igen juni ut och i juli hoppas jag att hon klarar sig utan för att i början av augusti blir det att prick testa henne. Börjar vara lur på att hon pollen allergiker.


Vaknade till att det blåste storm ute, men dock ändå varmt ute 20 grader. Vid kl 1 började det blåsa ordentligt samtidigt som himmelen mörknade på ordentligt. Jag trodde absolut att åskan var påväg men det kom bara en ordentligt regnskur. Å vipps hade temeraturen sjunkit till 13 grader på bara 5 min.

Lördagens sysslor började med städning och lite tvätt skulle vikas. I dag var det Lars dag. Vi hade bjudit hem släkten på kaffe och tårta klockan 14,00. Jag snörde ihop en prinsesstårta som jag vet att Lars tycker om. Tänk så tur att man har en inglasning, trotts att det tokblåste ute kunde vi sitta där och fika. Mamma och pappa stannade kvar på middag. Det blev grilladfläskfilé och klyftpotatis med grillade grönsaker.

Mamma och jag tog en kvällspromenad med Doris i blåsten.

Kommentarer
Postat av: Therese

Ja fy vad det blåste om kvällen....

2011-06-07 @ 22:04:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0