lååååångfredag

Förr sade man att långfredagen var den längsta dagen på året. Detta för att man skulle minnas Jesus. Själv tycker jag att långredagen bara rusat iväg.

Vem får klippa sig på en långfredag hos frisören?? Jo jag och två till. Det blev även att färga och sätta lite ljusa slinger i håret. När jag kom hem tog Jag, Lars, Emma och Linnea en promenad. Blåsten fans där och lite disigt på himlen. Ida hon är duktig i dag och jobbar på Leos.

Vi tog ett fika i glasrummet och bestämde att om det var fint väder i morgon skulle vi inta middagen där. Men först måste det städas ur. Får bli morgondagens syssla förutom att laga mat.

Klockan 16 skulle vi infinna oss hom mamma och pappa på middag. Hela klanen på 18 personer. Är man stor släkt så är man. Vid 20 var vi hemma för att se "så ska det låta". I kväll orkade jag faktiskt vara uppe en stund längre =))) det blev till 24.00. Men kommer säkerligen att vakna i natt när Ida rumlar in från krogen.


Kommentarer
Postat av: Therese

Nej minnas jesus en heldag är inget man gör =). Låter som det blev en härlig fredag. Kram

2011-04-24 @ 09:13:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0