Ungdomsfullmäktige

I dag har jag varit på ungdomsfullmäktige i Anderstorpsaulan. Detta är en tillställning som sker en gång/år. Ett forum där ungdomar i åldrarna 10-19 får ställa frågor till politiker och även få svar på några av de motioner som de skrivit till olika nämnder. Underhållningen under förmiddagen stod Estet ettorna för med en Mickel Jackson dans. Even musikelever underhöll. Jag fick äran att skryta över min brorsson som spelade bas under ett av uppträdanderna =). Ja stållt faster!!.

Klockan 12 var detta klart. Mötte då upp Ida i korridorerna, hon ville att jag skulle ta hem hennes tunga väska. Glad blev jag när Ida frågade om jag inte ville äta lunch på skolan med henne. Så otroligt gulligt av henne, å som mamma tackade jag inte nej till detta erbjudande. Tillsammans traskade vi till A-torps matsal där vi tillsammans satt och åt, pratade och skrattade. Tack Ida för en jättetrevlig lunch med dig, å att du inte skäms över din mamma, puss, puss!!.

Efter Jag och Idas trevliga lunch begav jag mig till coop och handlade. I Påsk kommer vi att ha främmande både torsdag och fredag. Handlade hem lite ingredienser till den mat som jag då tänkt att göra.

Är nu hemma och sitter och laddar för den stundande hockeymatch som kommer att gå av stapeln i kväll klockan 19. AIK möter Färjestad i Skellefte Kraft Arena.


Kommentarer
Postat av: Therese

Vad gulligt av Ida att vilja äta lunch med dig, sånt gillas som förälder kan jag tänka. Ja just nu ser det ju bra ut i matchen...men fy så nervöst det är. Ser mycket fram emot nästa helg, blir garanterat en toppenkväll. Kram

2010-03-26 @ 19:49:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0