Nackproblem skapar trötthet

Har haft ont i nacken i några dagar. På onsdagmorgon när jag vaknade var min nacke inte vad den borde vara. Nackspärra och stelhet ända ut i armarna. Åkte till jobbet med varm vetesäck runt nacke och axlar. Fanns inget val från att ta kontakt med en massör.

Hade en otrolig tur. Ringde Per "kroppen" Normark och fick en tid samma dag kl 13,45. När jag kom dit berättade han att tiden hade blivit avbokad på morron strax före det att jag ringde. Ja ibland ska man ha tur. Hade inte denna tid funnits hade det blivit problem eftersom Per idag åkte på sportlovsresa. När man har en massör man gillar och som alltid ger bra resultat vill man inte så gärna gå till någon annan.

I går kväll var jag så otroligt trött somnade i soffan redan vid 20. Före kl 21 hade jag intagit sängen och somnade direkt. Kan det bero på att hjärnan inte fått det syresattablod som den behöver när jag haft så ont i nacken? Ja kanske det kan vara så?

När jag åkte till stan fick Doris åka med. Medans jag var hos Per gick Emma en promenad med henne i stan. Det är nyttigt för Doris att få gå i stan och möta nya utmaningar samtidigt som man ska sköta sig snyggt =)

Kommentarer
Postat av: Ullet

Det är ju skitjobbigt för kroppen att hålla sig uppe om man inte får genomströmning av blod kära nån! Klart du blir trött! Kram!

2010-03-11 @ 10:25:25
URL: http://gammelbyn.blogspot.com
Postat av: Gunnel S F

Jo, jag instämmer...huvudet behöver syre !!!;-)

Ang. Doris och stadsträning...jag och Selma har börjat nybörjarkurs i stan...jättenyttigt. Det är i Spaniel- och Retriverklubbens regi. Och tänkte tipsa om att om man är medlem, så har man fri träning varje torsdag kl. 18.00 i totohallen på travet. Vi började kursen i söndags och jag tror Selma sova hela måndagen, hon var helslut! Men kul! :-) Massa labbar där!

2010-03-11 @ 11:54:50
URL: http://www.tantgochlivet.blogspot.com
Postat av: Grannen

Men Åsa... Du har ju grannen på elvan som tar hand om onda nackar på ett förträffligt sätt numera:) Det är bara du hör av dig eller kommer förbi! Kram Anna

2010-03-11 @ 20:42:17
URL: http://annaskonstsida.blogspot.com
Postat av: Therese

Hoppas kroppen har gjort dig frisk nu så du får vara piggare. Kram

2010-03-11 @ 20:42:25
Postat av: Grannen

Men Åsa.. du har ju grannen på elvan som tar hand om onda nackar på ett förträffligt sätt numera! Det är bara du hör av dig eller kommer förbi. Kram Anna (Snart Zonterapeut:)

2010-03-11 @ 20:45:21
URL: http://annaskonstsida.blogspot.com
Postat av: Grannen

Ojdå.. det blev publicerat två gånger. ja, ja.. men då ser du det i alla fall:) Kram Anna

2010-03-11 @ 20:47:13
URL: http://annaskonstsida.blogspot.com
Postat av: Marika

Hoppas att dina nackproblem blir bättre och bättre!

Nu när helgen knackar på dörren vill man ju känna sig levande! Ha en skön helg! / Marre.

2010-03-12 @ 07:59:00
URL: http://marikahenriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0