Längre dag än tänkt!

I går kväll kom beskedet om att min arbetskompis man hade drabbats av en hjärtingfarkt och åkt in med ambulans till akuten i Skellefteå. Nu gick det ju bra tillslut i alla fall. Men det blir ändå oroligt runt om.

I dag hade jag klipptid klockan 16. Alltid lika skönt att få av sig lite hår.

Lönerna skulle göras idag och Ulla som hade varit på akuten hela natten kom rusandes in på jobbet vid 15,15. Jag lugnade ner henne och sa.
- Jag tar lönerna och du åker hem och vilar, det behöver du.

Hon tackade så mycket. Man måste ställa upp för sina arbetskamrater när det behövs. Nästa gång kan det vara jag som behöver hjälp. Jag åke och klippte mig och åkte sedan tillbaka till jobbet och gjorde lönerna som jag hade lovat. Jag hade egentligen årsmöte i stan kl 19. Men jag prioriterade jobbet. Å jag skulle inte ha hunnit ner till stan.

Nu sitter jag och har just sett Färjestad-AIK.s försa period. Men nu får AIK rycka upp sig, det ser inte bra ut.
KOM IGEN NU!!! Nu är det dax för period nummer 2.

Kommentarer
Postat av: Therese

Vilken tur det gick bra. Du är en fin vän vännen. Kram

2010-03-23 @ 21:05:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0