Zonterapi

I dag när jag satt på jobbet kände jag att jag behövde någon slags avslappning. Känner en viss stress. Jag har ju en granne, Anna, som för fullt håller på att utbilda sig till zonterapeft. Jag sms.ade henne och frågade om jag kunde få beställa en tid i veckan. Å jag fick tid redan i afton kl 19. Först satt jag kvar på jobbet till kl 18.

Klockan 19 gick jag för att få min behandling. Ni kan inte föreställa er hur skönt det var! Jo vissa punter gjorde ont, men precis i sin ordning som det ska vara. En punkt som gjord extra ont var magmunnen. Ni som känner mig, är ni förvånade?? Inte jag. Jag som lider av kronisk halsbränna och uppstötningar. Jag fick behandling i 1 tim. Under tiden började det som pirra och krypa i kroppen. Det var skönt att bara få komma bort och bli ompysslad för en timme. Å Anna jag kommer tillbaka!!

Badrummet går framåt. Nya väggar och golv är lagdt. I morgon ska värmeslingan i golvet läggas och det ska flytspacklas. Under ondsagen ska väggar och golv kläs. Ev till helgen kan vi duscha i ett ny renoverat badrum.

Gunnel ring om du blir miljonär då kan du anställa mig som kocka =).

Förstår inte att vi på senare år börjat göra så mycket god mat här hemma. Utan att skryta brukar Lars säga, om vi går ut och äter, att "svempa" ( ja det är ett smeknamn Lars brukar använda) du gör minst lika god mat. Ja det är väl bara tacka och sträcka lite på sig.

Till min lillasyster Lina säger jag. Tur jag har min bror, Nils, som har erfarenhet att snickra. Han ger bra tipps och har massor med idéer. Jag det ser man väl bara på den glasaltan han bygge här hemma.




Kommentarer
Postat av: Marika

Oj, oj vad snabbt det går för er!

Så kul, snart står ett nytt snyggt badrum och väntar på att bli invigt!

Ha det! / Marre.

2010-01-25 @ 22:28:58
URL: http://marikahenriksson.blogg.se/
Postat av: Grannen

Vad roligt att du gillade Zonterapin. Du är så välkommen tillbaks. Tror magmunnen skulle må bra av några fler behandlingar faktiskt=)Kram Anna

2010-01-25 @ 22:44:35
URL: http://annaskonstsida.blogspot.com
Postat av: lena

Gu va spännande med badrummet.Ja du har tur som har Nils till bror,han är verkligen duktig:) Kram Lena

2010-01-25 @ 23:15:10
Postat av: Therese

Det går med rask fart hör jag. Du har tur som har en händig bror, men du är ju duktig du med. Ja era middagar låter ju grymt goda. Spännande med zonterapi. Kram

2010-01-25 @ 23:18:33
Postat av: Gunnel S F

Hej,har du någon mailadress, så ska jag skicka receptet på långpannebullarna! :-)

2010-01-27 @ 11:30:32
URL: http://www.tantgochlivet.blogspot.com
Postat av: Lina

Jag vet att vi har en eller två bra bröder fast bra på olika sätt. kram

2010-01-28 @ 12:41:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0