Vilken Dag!

Men vilken dag! med ett sådant fantastiskt väder. Det rent droppade från taken redan på morgonen vid 7. Man får som en extra kick i kroppen, det liksom spritter i en. När jag åkte hem på lunch ville jag bara ut idet vackra vädret, men plickten kallade.

I dag på jobbet har jag ätit min första semla. Det är ju inte klokt! Semlor direkt när julen är över och tjugondagknut har inte varit ännu. På jobbet är det full rulle med renovering. Japp vi ska få om tapetserat, nya matter och målat. Det kommer att bli så fint, men just nu är det ganska rörigt.

När jag kom hem vi 16,30 gjorde jag middag åt jag, Ida och Emma. Ja Lars jobbar natt denna vecka och finns inte hemma till middag. Det blev laxsås och pasta med sallad. Efter vi ätit och jag stökat bort tog jag en lång promenad med Doris. Jag ville ut i det härliga vädret, som jag längtat efter hela dagen. Jag och Doris var ute i 1½ timme. På vår promenad tränade jag sitt stanna kvar, ligg stanna kvar och fot med Doris. Ja det gick otroligt bra. Märks att hon är två år och valptagen har försvunnit och tonårs trotsen är så gott som borta.

När promenaden var över och vi kommit hem ringde Therese. Vi hade så mycket att prata om =). Sedan blev det ut i kontoret för att göra löner och moms. Ja det han jag så nu är det inbetalt och rapporterat till skatteverket så nu ska det väl vara nöjda hoppas jag =).

Nu ska jag hoppa in i duschen och krypa i säng och börja läsa på en bok. Sussa gott alla!

Kommentarer
Postat av: Gunnel S F

Det lät som en härlig dag! :-) vår Selma hon är nog i första trotsåldern, hon kommer helst när en katt springer före, annars så gör hon mycket som hon helst själv vill göra.... men det är väl det som kallas valp-tider! :-)

2010-01-13 @ 00:40:03
URL: http://tantgochlivet.blogspot.com
Postat av: Therese

Vi delade en semla ikväll också, mycket gott. Lite tidigt kan jag hålla med om men sådär är det. Ja ikväll hade vi mycket att prata om =), riktigt skoj. Ha en bra dag idag. Kram

2010-01-13 @ 06:20:36
Postat av: Ewa

Oj vad det låter gott med semla har inte sett att det finns men det gör det säkert.

Åh vad det låter skönt med takdropp här är det fortfarande över 10 gr o så dimmigt freesing fog o den kryper ända in på husknuten ser inte ens lekstugan 10 m från huset.

Ha det så bra.

2010-01-13 @ 09:40:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0