Skall aldrig sluta förvånas

I dag har jag suttit på barn och grundskolenämnd hela dagen. Det blev en kortare dag än man är van vid. Men ändå intressant.

Man ska aldrig sluta förvånas. Kan ni förstå att om man jobbar i kommunen som tex psykolog behöver man inte gå under hälso och sjukvårdslagen, innebär att man inte får tittulara sig som psykolog om man inte har legitimation av länsstyrelsen. Nu påstår man att detta bara gäller om man är anställd av landstiget, det lyser ett stort fråge tecken ovanför mitt huvud ??? Jag har läst hälso och sjukvårdslagen och där hänvisar man inte till något undantag. Nu ska jag dyka in i kommunlagen och tittat om jag kan hitta något undanta där, vilket man påsår. Så gott folk ni kan öppna "privat" klinik och leka "ammatör" psykolog för ni är ju inte anställda av landstinge, ja ni hör ju hur det låter. Låter det bra, eller?

Plötsligt slog kylan till igen. Idag när jag och Ida gick ut efter middagen var det plötsligt -19 grader. Ida såg ut som en riktig Tomte med grått hår och stora vita ögonbryn =). Nu ska jag dyka på och riva tapeter tror jag. I helgen ska jag ju ta mig ann Linneas gammla rum.

Kommentarer
Postat av: Therese

Ja man slutar aldrig att förvånas. Tack för samtalet igår vännen, alltid skoj att prata med dig. Kram

2010-01-13 @ 20:53:24
Postat av: Gunnel S F

Ja men så intressant! Blir kul få höra vad du hittar! Jag har tänkt ibland att öppna terapimottagning! ;-)

2010-01-13 @ 22:39:03
URL: http://tantgochlivet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0