Nyårsafton 2009-2010

Dagen började med matlagning, för på kvällen hade vi bjudit hem främmande. Min bror Nils och hans fru Marie och min arbetskompis Camilla och henne sambo Tomas.

Nyårsmenyn såg ut så här:

Förrätt: Räkcoctail med frukt
Varmrätt: Oxfilé med en kräm på gjord av WB-Ost, Chream fraich och valnötter. Stekta grönsaker i ugn och till detta rödvinssås
Efterrätt: Mörkchokladmoss med smak av after eigt och polkagirsar.

Det blev otroligt gott!


Mellan Förrätten, Varmrätten och Efterrätten hade jag gjort frågesporter åt gästerna som de fick göra medans jag och Lars stökade bort mellan rätterna. Det handlade om Disney, Slagerhistoria och Sommarplågor.

Vid maten blev det visst taget endast ett kort =)


Camilla, Tomas, Jag, Marie och Nils.

Efter maten fram till 24.00 spelade vi sällskapsspel: "Med andra ord" och "Trodde du ja". Sedan ställde vi oss i kökfönstret för att se om det skulle bli något fyrverkeri. Men det var lite på den fronten. Själva hade vi inte köpt några fyrverkerier för Doris gillar inte det.

Kl 01.00 skjutsade jag hem gästerna och åkte till Linnea för att hämta 4 av hennes kompisar som skulle hem till stan. I stan skulle jag sedan ta hem Ida, Aron, Emma och Kevin. Det var otroligt snörök, men det gick ändå bra. Vi kom tillbaka till Burträsk kl 03.00 igen. Kom i säng vid 03.00 så det blev en lång nyårsnatt.

Önskar er en fortsatt bra början på 2010.

Kommentarer
Postat av: Gunnel SF

Det lät som en mycket trevlig kväll! Vi hade också en trevlig kväll med Marias kille Albins föräldrar.

Och nu ser man fram emot ett GOTT NYTT ÅR för alla! :-)

2010-01-01 @ 21:52:36
URL: http://tantgochlivet.blogspot.se
Postat av: Therese

Låter som det blev en lyckad kväll. Vi hörs. Kram

2010-01-01 @ 22:23:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0