Nu är det fredagsmys

Irritationen har börjat att lägga sig.

Igår var jag hela dagen på kurs i Skellefteå på Aurum. Kursens innehåll var ändrigar och nyheter gällande inkomstdeklarationer och bokslut. En jätte fördel med mitt jobb är just att man hela tiden måse hålla sig uppdaterad med nya paragrafer och regler. Företaget är väldigt mån om att vi ska göra det. Det är nog första året som jag känner att jag till 100% känner att jag fattar vad den som höll kursen pratade om. När jag  börjad jobba hade jag inte gjort boklut och inkdeklarationer. Bokslut har jag nu gått kurs i och även hunnit göra ett antal. Jag har även gjort några års deklarationer och kände igen vad hon pratade om för blanketter, INK2, Ne, K10 mm. En stor fördel med det företag jag jobbar åt är att de hela tiden vill att man ska utvecklas. Minst en kurs/år/ ansälld + gemensamma utbildningar för samtliga anställda.

Efter det att utbildninge var klar vid 16 åkte jag en sväng in till stan. Köpte en morgonrock, kan ju inte dinga tissarna fritt här hur som hälst när pojkvänner börjar finnas i varje rum :). Men FY vad den var ÄCKLIG! den fastnade på kroppen. Moegonrocken fick Emma lämna tillbaka idag. Jag får nog sattsa på en lite dyrare för att den ska vara skön och inte statisk. En sväng på sysembolaget han jag också med, påfyllning i vinstället började vara behövligt.

Vid 17,15 åkte jag upp till Skellefte kraft Arena. Där skulle jag avnjuta en fantastisk tre rätters middag. Jag sitter nämligen som supleang i Företagarna Lövånger/Burträsk. Varje år brukar styrelsen tillsammans med respektive äta i arenan och se hockey. Jag passade på att sätta mig vid Ulrika. Vi hade jätte trevligt vid middagsbordet. Vi satt även tillsammans under hockeymatchen. Vill passa på att tacka Ulrika för trevlig pratstund vid middagen och trevligt sällskap under matchen. Skönt var ju också att vi vann matchen.

Idag har det burits möbler och pärmar på jobbet. Det blir så jätte fint!! Värst är att övrig bokföring får sig en törn. Tänk då att en kund som endas kommer in en gång/år kommer in just idag och säger. Innan nästa fredag vill jag ha det och det klar för att kunna lämna uppgifter till försäkringskassan. Jag säger bara INtE KUL!! Ska ta lite bilder på kontoret när det är klart och lägga ut på bloggen, men ni får vänta ett tag.

Vårt eget badrum kommer nog ev att blir klart i slutet av näsa vecka. Just nu finns det inga väggar bara golv och tak. Så ännu har jag ingen aning om hur det kommer att börja se ut. Lina du har helt rätt när det gäller Nils, fråga honom om vad han tror, vilket jag även gjort.

Jag och Lars har avnjutiet en middag hemma alldeles själva. Det blev Lövbiff med ungsgrönsaker Ida är hos Aron och Emma är hos Kevin. Kevin är Ida, Emma och Linneas kusin. Han har nämligen flyttat till en lägenhet i stan och han ville att Emma skulle hälsa på honom. Emma ska sova över hos Kevin i natt för att i morgon ska hon fara med North Power till Övik för att se Timrå-AIK.

Vill passa på att hällsa min älskad syster Lina välkommen till min blogg =))

Ha en skön fredag kväll!!

Kommentarer
Postat av: Marika

Ha en härlig fredag tillsammans!

/ Marre.

2010-01-22 @ 19:34:17
URL: http://marikahenriksson.blogg.se/
Postat av: Elvan...

vad kul att vi vann matchen. fjantigt! hälsa lars att jag har kollat isen på bäcken och att den var intakt, men han glömde väl bada av gammal vana...=)



Trevlig kväll!

2010-01-22 @ 20:57:36
Postat av: Therese

Tack snälla för ett trevligt samtal ikväll, alltid skoj att prata med dig vännen. Vi hörs. Kram

2010-01-22 @ 21:58:42
Postat av: Ullet

Tack själv! Det var jättetrevligt. Inväntar ihärdigt bilder från nya badrummet, all inredningsinspiration mottages tacksamt. :)

2010-01-23 @ 07:34:33
URL: http://gammelbyn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0