Lördag och allt vad den har att bjuda

Redan 5,15 startade min lördag försa gången genom att en blöt nos puffade på mig. Vände genast ryggen till och sade ut min fyrfota vän, Doris, att gå och lägga sig. Kl 8,50 var det dax igen men inte denna gången av Doris utan av en tvåfota vän =). Lars kom med kaffe och smörgås på sängen. Tillsammans med detta kom Doris aporterande på Norran. Jag ville inte vakna, var så otroligt trött. Men efter en stund började ögonen sakta öppnas av kaffedoften.

Efter att vi stigit upp bestämde vi oss för att åka ut med bilen till en skogsväg i Brattlund. Brattlund ligger mellan Burträsk och Renbergsvattnet. På vägen hem svängde vi in till Martin och Ros-Marie som har flyttat till Bergviken. Där blev vi bjudan på kaffe.

När vi kom hem vi 14 gjorde jag kontrolluppgifterna till de anställda. Men på skatteverkets hemsida där filen skall lämnas in kom jag inte fram. Det är väl så typiskt när man tänkt att göra något klart. Får göra ett nytt försök i morgon. 

I dag gjorde jag en två rättersmiddag till jag och Lars. Ja vi är ensamma hemma i kväll också. Emma är i Timrå och ser Timrå-AIK och Ida är hos Aron i Bureå. 

Till förrätt blev det en tunnbrödskorg fylld med räkor och rökt lax i sås med gräddfil, dill och majonäs.
Till middag blev det fläskfilé med aromsmör. Till detta blev det ungsgrönsaker och en sallad. Ni anar inte hur gott det blev. Pricken över iet blev vinet som serverades till huvudrätten. Till förrätten serverade jag öl.

 


Kommentarer
Postat av: Ewa

Åh vad det lät gott.

2010-01-24 @ 09:14:58
Postat av: Therese

Mums...man blir riktigt hungrig när man läser vad ni åt. Hoppas ni hade en riktigt skön och trevlig lördagskväll i lugnet. Kram

2010-01-24 @ 09:29:49
Postat av: Gunnel S F

Ja, jag måste säga...dig skulle man ha som kock!!! Den dagen jag blir miljonär, så ringer jag och erbjuder anställning!!! ;-)

2010-01-25 @ 08:17:58
URL: http://www.tantgochlivet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0