Irriterad

På jobbet är det upp och ner vänt just nu i men mäste i positiv rikting. Vi håller nämligen på som bäste med renovering där. Det ska målas, tapetseras och slipas golv. Sandå är där och gör jobbet. Värst är alla möbler som ska flyttas hit och dit, upp och ner. Å det är klart våra skrivbord är inte dem lättaste och så inte häller bokhyllorna.

Idag har vi nästan inte hunnit något jobb vid skrivborde. Jag och Camilla gjord en sväng till återvinningsstationen med massa skräp och bråte. Jag hade redan i går sagt att jag skulle jobba över i kväll pga att Lars var upptagen i morgon. Vi fika bordet idag var det lite negativa toner om renoveringen. Då var jag tvungen att säga så här.
- Tänk positivt när det här är över kommer det att bli jätte fint och det är ju inte varje månad vi gör detta.

Sedan kommer SMÄLLEN! Lars ringer och säger att kranen på maskinen har gått sönder och han kan inte säga när han kommer hem. Jag blev så förbannad! TYPISKT just den kvällen jag hade tänkt att stanna över på jobbet. Det var bara att packa sig hem. Jag och Camilla som planerat att skruva ner hyllor från väggen och flytta ett ex antal pärmar.

Jag ville inte häller bara komma hem laga mat och fara igen. Doris skulle inte blir glad då. Varit hemma hela dagen och sedan far man igen. Hon måste få en lång promenad när hon varit hemma hela dagen själv, förutom den stund jag är hemma på luchen försåss.

Nu kom Lars hem vid 18,30 så jag skyndade mig iväg till jobbet. Vi skruvade bla ner hyllorna. Vid 21 var vi klara.

Lite motgång har det blivit i badrummet. De som renoverar tror att det kommer blir för trångt med glasbetong som duchvägg. Ändrade planer, det får bli svänggbara duschväggar istället. Jaha inte nog med det. När jag åker till mattläggaren och säger vad jag ska ha för tapet säger han att det är 1,5 meters mönserpassning på den. Om ifall han inte får körra den på två meter och sätta en bård ovanför. NEJ!!! jag vill inta ha någon bård!!!!! I morgon ska jag titta om jag finner någon tapet som går i samma kulör och sätta mönsterpassningstapeten på en vägg. Ja ni kanske försår min irritation.

Kommentarer
Postat av: Gunnel S F

ja, det var till att måsta ha motgångar! Mycket störande när det är så att man nästan måste ändra på "allt" som man verkligen ville ha.

Å att saker går sönder och planer man gjort måste ändras...

Hoppas det blir en turdag i morgon istället då! :-)

2010-01-20 @ 01:27:05
URL: http://www.tantgochlivet.blogspot.com
Postat av: Therese

Usch det var lite för många motgångar på en och samma dag där, förstår att du är irriterad. Hoppas allt löser sig i alla fall. Kram till dig vännen.

2010-01-20 @ 06:40:53
Postat av: Marika

Ja, vilken dag du hade, suck! Hoppas att onsdagen blir en mycket bättre sådan! När man väl har bestämt sig för något vill man att det ska funka och bli bra på en gång! Ha en toppen dag idag!

/ Marre.

2010-01-20 @ 06:54:25
URL: http://marikahenriksson.blogg.se/
Postat av: Ewa

Usch vad jobbigt med badrummet visst blir man sur när allting går fel hoppas det ordnar sig.

Ha en bra dag.

2010-01-20 @ 08:06:55
Postat av: idaa

Men driver du med mig :O vi ska ha glas inte någon jävla svängdörr! :(

2010-01-20 @ 12:42:25
URL: http://idaasasofia.blogg.se/
Postat av: Lina

Åsa tänk på vad du sa till dom på jobbet. Du gör inte om toan varje månad det kommer att bli bra. Men jag vet hantverkare är inte roligt att ha och göra med. Man ska vara med överallt jag vet. Fråga broder han brukar ha lösningar. Kämpa på kram lilla syster

2010-01-20 @ 16:35:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0