Helgen

Fredagen började bra. Var ensam på jobbet och fick undan flera momser. När jag kom hem hade Lars åkt till stan för att hämta den nya soffan som vi köpt. Den ska vara i Linneas gammla rum, ja blir som ett extra tv rum. Tapterna hämtade jag på färg affärn när jag slutade jobba. Kom hem och skulle sätta mig vid dator, smack, lät det och strömmen i rummet försvann. Brännd doft började kännas och jag upptäckte källan till doften, batteriet till datorn. Ja det måste ha blivit någon sort kortis i den. Av denna anledning har jag inte kunnat läsa någons blogg och inte häller kunnat skriva på min egen

På lördagen arbetade Lars på morron själv gick jag en lång härlig promenad med Doris. Det var så otroligt skönt ute endast -3 grader. Vi kl 14 åkte vi till Ursviken. Där bor min kusin Lena med familj. De har alltid velat sköta Doris själva någon gång och i lördags gjorde de det. Vi skulle ju på hockey så det passade ju mycket bra. AIK spöade Linköping med 5-2 tillslut. Det var en otroligt bra hockeymatch. Efter matchen åkte vi tillbaka till Ursviken där vi blev bjudna på god mat.

Vi såg robinsson sedan gick jag och Lena ut och gick en lång promenad på 1½ timme. Det var så skönt ute å vi kunde ha gått ännu längre i det härliga vädret som var. Lite blåst men med mössan ner dragen över öronen är det inga problem.

På söndag gick Lars ut med Doris medans jag tog hand om tvätten som hopat sig i tvättstugan och väntade på vikning. Vid 13 åkte vi till Mjödvattnet till mamma och pappa. Där blev vi på mammas rulader fylda med plommon. Det är så otroligt gott. Även här blev det promenad före och efter maten. Man vill nästan inte gå in när det är endast -3 grader och solen lyser.

När vi kom hem vid 19 ställde jag mig vid strykbrädan och strök tvätt. Sedan kl 20,30 såg jag köping. Sedan satte jag mig med skoterklubbens bokföring och skickade ut medlemskort. Det tog 2 timmar. När jag gjort det hadde klockan hunnit bli 23. Nä vet ni vad kassörsjobbet inom skoterklubben ska bort nu på nästa årsmöte den 18 jan. Jag har förbaske mig inte tid till detta! Sedan blev det sängen för arbet väntades ju måndag morgon.

Kommentarer
Postat av: Marika

Hunnit med både ett och annat ser jag...

Och håller med om att det är så fantastiskt skönt ute att man helst inte vill gå in.



Åh,vilken härlig vändning Aik gjorde i lördags! Den var i världsklass!!!

2010-01-11 @ 20:44:00
URL: http://marikahenriksson.blogg.se/
Postat av: Therese

Så härligt du verkar ha haft i helgen. Ja vädret har ju varit toppen och så även idag...synd att jag bara inte tagit mig ut...har varit städning här. Men men...bara hoppas vädret håller i sig. Hör av mig imorgon...Kram

2010-01-11 @ 22:08:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0