Första arbetsdagen

Första arbetsdagen på detta år efter en lång och behövlig ledighet. Starten kunde varit bättre gällande vädret. Utetempen kl 5,40 visade på -33 grader. Nog hade det varit skönt att krypa ner i sängen och dra täcket över sig och sova vidare.

Lars stod still i skogen denna dag. Maskinerna går lätt sönder, stålet blir så skört. Det är billigare att betala arbetarna med full lön. Det kostare otroligt mycket pengar om maskinerna skulle gå sönder.

När jag kom hem stod middagen på bordet, korv i ugn och potatis. Vet ni hur mycket jag uppskattar det!!

Sedan var det ju hockey AIK - Röglen. I -33 grader är det tur att hockey bussen går. Som plåster på kylan blev det ju vinnst också 3-2. Men det ska gudarna veta att det var nära att Rögle kom i kapp. Det var lite publik i skellefteå kraft arena endast 3800 stycken. Berodde det på kylan? Beror det på förlusterna? 

Doris har inte fått någon lång promenad idag inte. Hundar hoppar oftast på treben när det är så här kallt ute, ja de fryser om sina tassar. Hon har fått kura inne i värmen och varit ute på gården korta stunder istället.

 

Kommentarer
Postat av: Marika

Här blev det en likadan middag, fniss! Det är otroligt gott faktist! Sköönt med en vinst! Men jag tror kylan ställde till så att folket stannade hemma för att se matchen. Brrr, -33 låter inte så kul.

Ha det gott!

/ Marre.

2010-01-08 @ 08:39:00
URL: http://marikahenriksson.blogg.se/
Postat av: Therese

Usch så nära det var att det blev lika. Ja nog var det kylan som gjorde att folk stannade hemma igår. Korv i ugn är verkligen gott. Kram

2010-01-08 @ 21:53:18
Postat av: Ewa

Nu får det ge sig med kylan vi har också haft jättekallt.

Förstår att Doris inte vill vara ute våran katt går inte ut den här årstiden han backar när man öppnar dörren åt honom han har ju det bra som kan gå på lådan o göra sina behov.

Ha det så bra.

2010-01-09 @ 15:14:14
Postat av: Gunnel S F

Halloj, jag har inte kunnat läsa dina inlägg på ett tag, för min dator fick en någon åkomma, så jag har laddat om den och det tar ju ett par dagar innan man har laddat ner allt som man behöver + att hitta igen allas adresser osv. Men jag må då säga att du är effektiv...huga ligen va jag tycker att du har hunnit mycket bara på några dagar som jag inte har varit in och läst! Du är en riktig arbetsmyra!!! Man skulle nog ha dig hos en, ett par dagar! ;-) (glöm inte att vila ibland! )

2010-01-10 @ 14:25:20
URL: http://tantgochlivet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0