En riktig jobbar helg!

På fredga efter jobbet blev det god middag med vin. Ida och Emma var kvar i stan. Ida kom inte hem vid 10. Emma var på bio med en kille. Vet inte om det var en date. Linnea hemtade henne i stan. Jag och Lars satt och tittde på tv. Vid 23.00 fick jag en otroligt enerig kick. Började gräva i papper och böcker. All den litteratur jag hade under universitiet tiden, kan ju säga att de är inte bara en bok. Jag pysslade med detta enda tills klockan var 1.

Lördagmorgon hade jag tänkt att tapetsera, men sköt upp det. Vi skulle ju iväg på hockey och kände att jag skulle måsta avbryta tapetseringen vilket inte kändes aktuellt. Taken var att lägga alla böcker från univeristetstiden på kallvindan. Men då slog tanken till. Varför ska jag lägga dessa böcker på vindan? När ska jag titta i dem igen? ( de som jag har nytta av finns redan ute i kontoret). Bestämde mig för att lägga ut dem på blocket. Å det tog sin tid kan jag säga. Linnea komme i samma veva hem, så vi hjälptes åt med detta.


Hockeyn gick ju vägen också. Men ska jag vara riktigt ärlig så var det inte någon roligt och spännande hockeymach. Det är nog bland det första gångerna jag tittar på klockan för att se hur länge det är kvar. När vi kom hem blev det midag och vin, igen. Sedan bänkade vi oss fraför tv och tittade på Robinsson. Det finns en specifik person som stör mig, å det är Jimmy. Jag gillar honom INTE!

På söndag morgon väckte Doris oss 8,45, bra Doris för idag skulle vi hinna så mycket. Vi steg upp och drack kaffe och åt två mackor. Sedan begav jag mig in i det rum som skulle tapteseras. Det tar ju några timmar förståss, men det blev så otroligt bra, å snyggt! Men jag säger då det jag ska aldrig mer köpa andra tapeter än "easy up". Det är ju så himla bekvämt, bara limma på väggen och rulla upp tapterna. När det var tapetserat hade klockan hunnit bli 16. Då var de dax att byta rum till köket. Hade lovat barnen kroppkakor. Så pang var det gjort kroppkakor i kitteln. Linnea och Marcus kom också hem och åt.

Efter det att vi ätit bar det iväg till nästa rum, toaletten. Det ska ju börja renoveras i morgon. Så där har vi rivit ner krokar och ett skåp. Nu ska jag upp på vindan med alla tentor och antecknings material som jag har haft här nere. Jag de får vara där tills vidare, kan ju kastade sedan om jag känner för det.

Lägger in två bilder på det nytapetserade rummet och den nya skinsoffan och tv-bänken.



Fondväggen och den nya tv-bänken.


Den nya skinsoffan. Lampan i fönstret ska jag köpa en ny vit av något slag.



Kommentarer
Postat av: Gunnel S F

Men oj vilken fart det är på dig!!! :-) och så fint det blev i tvrummet! Jättefräscht!

Helt klart jag kan hjälpa dig med släktforskningen! Det är bara att höra av dig så bestämmer vi när vi ska träffas. Om du säger till lite i förväg, så kan jag vara på bibblan och låna böcker eller så åker vi dit tillsammans så du får låna i ditt namn. Det skulle vara jättekul! Hör av dig! :-)

2010-01-17 @ 20:18:33
URL: http://www.tantgochlivet.blogspot.com
Postat av: Ullet

Vilken snygg tapet! Den var verkligen jätteläcker. Är det stora renoveringslustan som slagit till eller? :)

2010-01-17 @ 22:08:23
URL: http://gammelbyn.blogspot.com
Postat av: Marika

Men vad duktig du har varit och vilken energi! Det riktigt sprudlar om er:)Det blev såå fint!



Fortsätta till toan nu....wow! Du kan väl lägga in en före och efter bild, tack!

Ha det gott!

/ Marre.

2010-01-18 @ 07:11:39
URL: http://marikahenriksson.blogg.se/
Postat av: Ewa

Gu va snyggt du är ju jätteduktig. Vore glad om jag hade hälften av din energi.

Ha det bra.

2010-01-18 @ 08:18:01
Postat av: Therese

Åh smitta mig lite med energi och tro på sig själv. Du är så himla duktig och oj så snyggt det blev, superfina tapeter. Kram

2010-01-18 @ 20:59:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0