Chock!

Han inte skriv i går. Börjar därför med att berätta vad tisdagen innehöll. I går var första fullmäktige efter juluppehållet. På dagordningen fanns tre skolor som i barn och grundskolenämnden beslutades av majoriteten att läggas ner. Redan då tyckte vi att underlagen var för dåliga, men sossarna ville absolut inte lyssna på det örat. När skolor läggs ner måste det upp i fullmäktige, å tur är väl det. Alliansen har möjlighet att återremitera ärenden om alla vi 22 är på plats. Vilket alltid är viktigt när vi vill återremitera ärenden.

I går blev det återremiss i alla tre skolärendena. Vi vill att man sak göra en ordentlig utredning där flera bitar skall vägas in bla infrastruktur, miljö, resekostanader, barnkonventionen m.m m.m.  Sossarna ville att Fällfors skulle få finnas kvar ett år till. Men vad spelar det för roll!! Då finns ju beslutete om nedläggning hur som hälst.

Fullmäktige var slut redan vid 15,30. Jag stannade kvar i stan eftersom AIK hade hemma match mot färjestad. Jag åtkte till jäders och tittade på handdukstorkar. Fasen så dyra de är, hade hittat en men den kosade 15 000!!! Jag trodde jag skulle svimma i affären. Slog även av lite tid inte i stan. Gick in på kappahl och hittade ett par jeans. Hade kostat 500 mersatta till 99 å sedan var det ½ priset på det. Jo det är sant byxan slutade på 45 kronor, det var annat än haddukstorken =).

Dagen slutade med dubbel glädje, först återremisserna på skolorna och sedan så vann AIK med 4-1.

Idag har det varit struligt på jobbet. Mycket av tiden går till att flytta runt möbler för att målaren ska kunna göra sitt jobb. men snart är det klart. Får väl ta lite kort även från jobbet och lägga ut när det är klart. Sedan har ju stormen kommit. Linnea och Marcus skulle till stan idag men jag ringde och avrådd dem. Tack Linnea och Marcus för ni lyssnade på mammas råd att ta det en annan dag. Bilen får ni låna vilken dag ni vill. Den är ledig även nästa vecka varje dag.

När jag kom hem från jobbet och stod vid spisen för att laga middag kom Emma och började rör i grytan. Hon vände ryggen mot mig och sa att det var något hon ville berätta. Lars sa att jag skulle sätta mig ner. Nä jag står sa jag. Då säger ungen
-Jag har varit på ultraljud idag.
Jag trodde jag skulle DÖ!!! Vill inte säga vad jag sa, men inga fina ord. Nog vill jag blir mormor men INTE NU!!
Det kommer att heta Lorenz eller kaka.

När hon sagt detta började hon asgarva. Hon hade nämligen varit och fått ultradljud på sitt lår som hon sträckt. Emma hade skadeglädje över att hon hade kunnat lura mig. Ja Emma du kommer att få igen!

Efter middagen tog jag och Emma en promenad med Doris. Jag är väl inte riktigt sanningsenligt om jag sägger att det var skönt med en promenad idag. Det blåste och stack regält av snön i ansiktet idag. I afton har jag och Lars suttit ute på nätet och kollat på handdukstorkar. Hittade en sida där de var 1000 billigare än i affären. Så nu har vi beställt en, ja inte den för 15 000 kr. Här ser ni den som vi beställde.

Förstora bild...


Kommentarer
Postat av: Therese

Oj jisses så chockad man hade blivit, förstår att ni bara satt och gapade till en början när Emma sa om ultraljudet. Men lite skoj var det allt =). Men hon lär ju få igen =). Jättefin handdukstork. Kram

2010-01-27 @ 21:51:24
Postat av: Grannarna

Hahahahaha...det var hur roligt som helst Emma! Skulle vilja sett din min Åsa när hon berättar. Priceless!!!

2010-01-27 @ 21:55:11
URL: http://annaskonstsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0