1/1-2010

Ja den första dagen på 2010 håller på gå mot sitt slut. I dag har det inte blivit många knop gjorda.

Sov länge gjorde vi och vi var inte ur sängen förrän klockan 11. Ida och Emma har varit på  ICA Maxi och inventerat i dag. Aron, Idas kille, blev kvar här och vi har bla tittat på tv. Det blev filmen "Rally brudar".

Lars tog en långpromenad med Doris medans jag själv latade mig i soffan tillsammans med mitt broderi. Jag blir så inne i mina handarbeten. Det är som ett stort beroende jag kan inte sluta. Jag har suttit i flera dagar och broderat, å broderat, å broderat.

Aron fick bestämma middag idag. Det blev potatisgratäng och fläskfilé men en härlig sallad till. Mitt GI ätande har slarvats med nu under julen men nu ska jag ta itu med det igen. Det gav ju så bra resultat.

Efter middagen tog jag en promenad med Doris. Vi hade så kul på den promenaden. Hon fick vara lös på gångvägarna. Jag kastade en pinne åt henne ut i snön och hon hämtade dem. Det är otroligt jobbigt för henne att ta sig fram i denne djupa snö. Men hon dyker och skuttar fram av glädje.

Har sett ett program om "Bönderna" kul att se hur bönderna har det idag. Men Roger som tagit bort mustachen å nu ska han försöka få en ny "brud". Nä nu ska jag gå tillbaka till mitt hörn i soffan och fortsätta brodera =)))

Kommentarer
Postat av: Therese

Låter som en härlig och lugn dag, sådana dagar är mysiga de med. Vi har inte heller gjort mycket idag, jag har inte orkat det =). Brodera är ju ett bra beroende så det är ju skoj att ha det att göra. Kram

2010-01-02 @ 07:17:40
Postat av: Gunnel SF

Typ en sån dag hade vi också på nyårsdagen! Men på eftermiddagen åkte Kjell och ungdomarna på bio i stan, såg Sherlock Holmes(vet ej om jag stavat rätt) och jag njöt av att hänge mig åt min skrivning och handarbete. Jag förstår precis vad du menar...jag är ju också "handarbetsmissbrukare" ... ;-)

2010-01-03 @ 11:38:53
URL: http://tantgochlivet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0