Vara eller icke vara det är frågan??

I går söndag var jag hemma här hemma hela dagen själv. Dagen började med en promenad med Doris. Tyckte inte det var skönt att vara ute på promenad igår. Blåste småspik och skoterspåren var väldigt mjuka. Det positiva i kråksången är väl att stjärtmusklerna får sig en riktig träningsrunda =).

Sedan under dagen hade jag ett långt och trevligt telefon samtal med Therese, önskar att hon kunde bo lite närmare. Vika promenader vi skulle göra tillsammans, kaffe och The stunder i varandras kök. Tyvärr är det 4 mil bort, så att bara åka iväg gör man inte, tråkigt nog. Efter att vi hade pratat ringde min mamma så det blev ännu en stund i telefonen. Sedan var det dax för söndagens vanliga procidur, tvätten.

En glädjande stund under söndagen var att jag ÄNTLIGEN lämnade över kassörsuppdraget för skoterklubben till en ny uppdragsgivare. Det känndes jätte bra och befriande. Det är ju trots att något som ska göras om än det inte är så mycket.

Sedan blev det söndagens lilla höjdpunkt på tv. Köping. Dessa spontana människor med glädje i det de gör.

Idag måndag har det varit arbetsdag igen. När jag kom hem fanns det ett glädjande besked, vi kan nu duscha hemma igen. Duschen och duchdörrarna var på plats. Så i kväll tog jag min första dusch i det nya badrummet. Bilder kommer senare när det är helt klart.

Efter jobbet åkte jag och klippte mig, ni fattar inte vad skönt det var. Man känner sig alltid så långhårig strax före man ska klippa sig och man tycker att man inte får någon ordning på håret. Ida hade lagat till middagen idag. Pastasås med kassler, svamp och creme fraich. Det var JÄTTE GOTT. Ida och Emma tar värkligen sitt ansvar på måndagar att laga middag. Det tackar Mamma allra ödmjukast för. Ida tycker om att laga mat och vill järna göra något extra när hon liks ska laga mat. Emma påstår sig inte kunna, men jag vet att om hon bara lägger manken till kan hon också.

Har även idag pratat med Gunnel, hon om Kjell köpte huset av oss i Renbergsvattnet. Hon har erbjudit sig att lära mig släktforska. Å vad kul! Jag ser verkligen framemot detta. Så på lördag ska jag, Lars och Doris åka hem till dem. Ser framemot detta jag har ju inte sett renoveringen det gjort med bagarstugan ännu.

Direkt efter middagen bar det av med fart till Skellefteå och månadsmöte för folkparitet. På dagordningen var det bla frågan . Gymnasieskolorna. Alla tre, bort med en av dem och i så fall vilken? Vad kan vi göra i överblivna lokaler om en försvinner? Sedan diskuterades flygplatsfrågan. Fom April kommer Skellefteå kommun att ta över flygplatesen "Skelleftea Airport". Hur ska den drivas? Hur ska styrelsen sammasättas?? Det var ett bra månadsmöte. Nu väntar sänge och en stunds läsanade. Sov gott.

Viken roligt hemsida du tippsat om Gunnel. Det ska jag titta på fler gånger.

Ja Theres på veckorna blir det väl inte lika mycket matlagning som på helgerna. Skulle villja att vi planerade bättre maten även på veckorna. Men vi äter mycket husmanskost och inte massa halvfabrikat, å det får man väl vara glad för. På helgen har man bättre om tid att laga mat.

Kommentarer
Postat av: grannarna

Vi är såå nyfikna på badrummet, blir nog hur bra som helst. Var på väg över ikväll för att kika, men det blev fotbehandling för Björns dåliga rygg istället. Men snart kommer vi! Skulle behöva tips om eget företagande också, du som kan sådant där så bra=)Kram Anna

2010-02-01 @ 22:14:01
URL: http://annaskonstsida.blogspot.com
Postat av: Marre

Hunnit med både det ena än det andra läser jag:)

Det ska bli spännande att se hur badrummet blir.

Sköönt med en dusch i den nya!

Ha en bra arbetsvecka!

/ Marre.

2010-02-02 @ 07:40:08
URL: http://marikahenriksson.blogg.se/
Postat av: Ewa

Det där med släktforskning låter så intressant du kan väl skriva hur man går till väga när du kommit igång.

Ha det så bra.

2010-02-02 @ 08:38:17
Postat av: Therese

Ja tänk vad vi skulle fika om vi bodde närmare varandra och vilka promenader =). Oj vad du ligger i....att du orkar. Spännande med badrummet, ser fram emot bilderna. Kram

2010-02-02 @ 21:55:17
Postat av: Gunnel S F

Det ska bli så roligt både att ni kommer på lördag och att jag får tipsa om hur du släktforskar. Jättekul!:-)

2010-02-03 @ 00:25:12
URL: http://www.tantgochlivet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0