Kyla, snö och dommar J***l

Kylan har börjat ge sig men då börjar det att SNÖA. Är så spyless på detta väder. Som så många andra vill jag ha sol. I går kväll satt vi och tittade på OS men jag och Lars sade till varandra att det nog inte skulle bli några medaler under kvällen. Å vad händer, Lars sitter och tittar på en film och under reklamen sappar han över till os och döm om vår förvåning. På 15*15 km leder svensken och i klungan efter finns två stycken. Ja filmen fick bero och vi fick se två svenskar ta OS guld och brons. All heder till dessa grabbar, Marcus och Johan, GRSTTIS!!

På moron gick jag en promenad med Doris. Endast -23 grader men jäklar vad det blåste. Sedan har jag suttit på fotboll hela dagen. Ida, Emma och Linnea har spelat Nymek cup på gympan här i Burträsk. De gick till final och när 15 min hade gått stod det 0-0 mellan Burträsk och Klutmark. Det blev 5 min sadden och matchen skulle avgöras på straffar. Burträsk målvakt räddade och DOMMAR F*N dömmer mål. Jag trodde jag skulle st**a honom!!! Men i fotboll är det ju inte som i hockey, tyvärr. Man skriker inte "SKANDAL SKANDAL EN DOMMAR SKANDAL!! Men nu har jag f*n bestämtmig att det är vad Åsa Gustafsson kommer att göra hädan efter!

Nu bänkar jag mig framför kvällens os sändningar och tar tag i den stickning som jag påböjade igår. En tröja i pastellfärger till min kusins första barnbarn, lilla Tea. Jag han bakstycket klart igår och halva framstycket.


Kommentarer
Postat av: Grannen

Vad fint att du fick in mig i samma kommentar på Annas blogg som ett boktips på en bok som heter skadad! =)



/ Skogshuggarn

2010-02-21 @ 19:31:53
URL: http://matochtjat.blogspot.com/
Postat av: Marika

Ja, nu är man bra less på denna kyla! Men hade ni så himla kallt igår..?! Nu är det bara att fortsätta att bänka sig i soffan och hoppas att skidskytte tjejerna tar någon medalj!

2010-02-21 @ 21:00:57
URL: http://marikahenriksson.blogg.se/
Postat av: Therese

Ja less på detta väder är man helt klart...kan ju inte vara ute. Ja vilka killar vi hade igår. Synd att Ferry missade de sista 2, hade han träffat hade det nog blivit guld igen. kram

2010-02-21 @ 21:20:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0