Kyla och åter Kyla!!

När ska denna kyla ge sig. I morse när Lars var upp och gav Doris mat vid 6,30 var det -32 grader ute. Nu får det vara NOG!! Nu i kväll när klockan är 21.00 har det krupit ner till -33,5 grader. Här i Burträsk är det marknade i helgen och mina tankar går till de stackars knallare som bor i sina husvagnar eller husbilar av modell äldre. Hoppas att det har mycket kläder att pälsa på sig. Själv har jag knappt varit utanför huset idag. Jag och Lars har städat vilket var välbehövligt efter denna toa renovering.

Enda svängen jag gjorde på marknaden var att åka till konsum och handla lite samt göra ett besök på garnaffären. Jag köpte garn för att sticka till ett kusin barn som fått en dotter. Det kommer att bli en tröja i bomull i pastelfärger och en klänning i bomull i brunt.

En politiker kompis, Stina, och hennes man Roland kom förbi efter deras marknadsbesök. Jag hade bakat en sockerkaka med fylning som vi bjöd på.

I kväll kurar vi framför tv och brasa som brinner i kaminen.

Kommentarer
Postat av: Therese

Ja fy för att bo i husvagn och stå på marknad hela dagen. Vad gör ni imorgon? Kan väl höras...kanske kan komma förbi medan Patrik är på jaktutbildning? Kollat melodifestivalen nu, Darin ägde. Nu blir det OS. Kram vännen.

2010-02-20 @ 21:37:23
Postat av: Gunnel S F

Jag och Kjell med ett kompispar från stan gick också på marknaden en sväng! Och vi kunde inte annat än lida med de knallare som skulle hålla värmen och humöret uppe när kylan kröp in under kläderna så fort man hade varit utanför bilen i några minuter...brrr.. vår sväng på marknaden gick fort, sen blev det gott fika på BFF:s Cafe´ (såg dina småtjejer som blivit stora ;-)

Men vi tyckte att det var ovanligt få knallar där...men jag kanske minns fel eller jämför med sommarmarknaden!

Vi hade -33 igår kväll, att man är tacksam över att ha tak över huvudet och eld i både kamin och vedspis! Nu hoppas vi på mindre kyla!!! :-) Ha det bra!

2010-02-21 @ 08:22:13
URL: http://www.tantgochlivet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0