Helgens trevligheter!!

Lördagen började men en härligt promenad runt västomsundet med Doris och Lars. En promenad på 1½ timma blev det. Solen sken och det var endast -6 grader. Man blir så otroligt glad av att solen skiner =)). Efter att vi var it ute och gått blev det en välbehövlig dusch. Lars fortsatte att vara ute och han skottade av taket på växthuset. Han satt även i glasaltanen en stund och kunde tom ta av sig jackan. Själv han jag aldrig dit, satte mig vid datorn inne.

Klockan 16 var vi bjudna till Gunnel och Kjell i Renbergsvattnet. De köpte huset av Lars och hans bror. Det är så roligt att åka dit för det har gjort de så fint där. Bagarstugan har de stökat upp och tagit fram de gammla timmarväggarna och inret det i gammal stil. Doris fick också följa med. Hon fick inget bra bemötande av stövaren, Stella, men efter en stund gick det bättre. Valpen Selma var en riktigt trevlig lekkamrat =). Här fick även Doris täffa på tre katter. Ni skulle se när hon backade undan för katterna =).

Här blev vi bjudna på både Tacos, kaffe, cheescake och det jag älskar anis grisar =). Gunnel hade lovat att visa mig hur släktforskning går till. Vi satte oss vid datorn och en del av de cd-skivor som hon har. Tack Gunnel för att jag fick låna dem av dig. Vi fann några av dem jag sökte. Jag och Gunnel hade så mycket gemensamat att prata om. Så klockan rusade iväg och plötsligt var den 23.30. Men som alla vet "tiden går fort när man har roligt.

SÖNDAG

Lika fint väder idag. Solen sken och endast några minus grader. Vi tog även västomsundsrundan idag. Å vad vi träffade på folk, det var länge sedan det var så mycke folk ute och gick en söndagmorgon. Linnea och Marcus kom emot oss.

När vi kom hem låg Emma och var sjuk i sängen. Hon hade kräktes i natt och hade fått jättehög feber, säkerligen därför hon kräktes. Så hon har legat nerbäddad i sängen hela dagen =(.

Efter promenaden och lunch satte jag mig vid datorn och börade släktforska. Å jag kan sägga jag satt fast i datorn i TIMMAR!. Jag fann min mammas mormors mor-far och mormors mors syskon. Det visade sig att hon hade 9 syskon. Men nu måste jag komma mig till bibliotekte i skellefteå för att komma vidare.


Kommentarer
Postat av: Gunnel S F

Jo, visst är det fantastiskt vad tiden försvinner när man söker sina rötter??? :-) Det är underbart för hjärncellerna tycker jag.

Jo, nog måste vi på bibblan alltid! Du kan väl höra av dig, så får vi boka in en dag då det passar oss båda!!! :-)

p.s. Och än en gång vill jag be om ursäkt för Stellas uppförande... vi ska börja med att hon inte alls får gå fram till dörren om det följer med en hund, utan jag tror att det är bättre att vi kopplar henne på en gång, och låter den påhälsande hunden få bestämma om den vill gå fram till henne eller inte...som vi sen gjorde med Stella och Doris. Stella verkar inte fixa att ta ansvaret som "dörrvakt", det blev för mycket för henne.

2010-02-08 @ 00:39:03
URL: http://www.tantgochlivet.blogspot.com
Postat av: Ewa

Låter som du har haft en skön helg det har jag också trots att Leif jobbat eftermiddagar o Mari o Molly varit bortresta det finns ju alltid saker att pyssla med om man har lusten.

H aen bra vecka.

2010-02-08 @ 08:04:12
Postat av: Therese

Låter som en toppenhelg. Skoj att du fastnat för släkforskningen. Ja solen gör en verkligen på gott humör. Ses på onsdag. Kram

2010-02-08 @ 21:30:11
Postat av: Marre

Du verkar ha haft en solig , skön och trevlig helg!

Man blir så pigg och glad när solen börjar skina.

Ha en bra arbetsvecka!

2010-02-08 @ 22:48:31
URL: http://marikahenriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0