Helgen rusar iväg

Oj vad helgen går fort!!! Nu är det redan söndag eftermiddag. Men jag börjar väl att skriva lite om fredagkvällen.

Måste passa på att berätta att det är Emma som gjort om min bloggsida. Tack Emma för det!

Efter middagen bänkade vi oss vid tv för att följa OS sändningarna. Under tiden satt jag och stickade på baby tröjan. Å poff så var den klar! Det är otroligt roligt att sticka baby kläder för det går så fort. Linnea kom hem till jag och Lars. Hon hade jobbat på krysset och Marcus hade åkt på bio med sina kompisar. Jag och Linnea åkte kl 24 och hämtade Emma i Sjöbotte hos en kille. Jag satte mig föra att se curlingen när jag komme hem, men jag orkade inte titta klar ögonen föll i hop.



Tröjan som jag stickat åt lilla Tea i Piteå.

LÖRDAG:

På löragmorgon åkte Lars i väg till jobbet. Själv vaknade jag vi 9 och tittade ut. Blev så irriterad! det snöade!!!. När ska det sluta snöa? Är SÅ otrligt less på detta!!! Men med hund så är det bara knalla ut. Jag och Doris fann en skogsbilväg som var uppskottad som vi vek i på. När vi kom tillbaka hem igen hade vi varit ute i 1½ timma, trotts allt snöande. Ja sedan var det att bege sig till stan för att följa AIK- Timrå. Det blev en rafflande match men AIK lyckades ta 2 poäng i förlängningen. Ett riktigt snyggt mål som Jimmy fick till =).

På hockeyn träffade jag Therése i första pausen och hon hade Jacob med sig. Han satt i vagne och smaskade på korv med bröd. Jacob kommer att bli AIK.s blivande suport, tro mig =).

När vi kom hem gjorde jag klar middagen och Lars tog Doris på en promenad. Jag gjorde Ugnsbakad kyckling på rotfruktsbädd. Receptet ligger i "mina recept. Prova gärnad det jag rekomenderar det varmt. Det var super gott!

Klockan 23 satt både jag och Lars och sov i soffan. Vi var jätte trötta,. Så vi intog sängen.


SÖNDAG:

Vaknade tidigt på morron redan vid 8.10. Å vad jag har hunnit mycket idag!! Vid kl 13.30 hade jag gjort följande:

    1. Sytt en gardin åt Linnea
    2. Sytt nya gardiner i vårt nya badrum
    3. Dammsugit huset
    4. Skurat golven
    5. Städat toaletterna
    6. Tvättat tre maskiner tävtt
    7. Stekt en stek

Ja vad drar man för slutsattera av detta? Jo om man stiger upp tidigt så har man så otroligt mycket kvar av dagen sedan. Men det är ju så SKÖNT att sova på morron också.


Kommentarer
Postat av: Marika

Du har riktigt varit på alerten idag. Duktigt!

Och vilken spännande avslutning det blev på matchen igår! Tack för receptet med fläskfilen, det var mycket gott!

2010-02-28 @ 18:13:27
URL: http://marikahenriksson.blogg.se/
Postat av: Therese

Jätteskoj att träffas igår. Japp Jacob är nästa AIK supporter och säkert även spelare =). Låter som du haft en bra helg. Ja man är grymt less denna snö (=. Kram

2010-02-28 @ 20:23:11
Postat av: Mamma

Men vilken fräsch blogg du har fått!!! Jätteläcker! Och va läckert att få kommentera på självaste Tomas Ledin!!! Tänk, jag har liftat med honom för drygt 100 år sen...från Umeå till Skellefteå, när han var okänd och var ute på en miniturne´... täk om jag hade vetat det då, så skulle jag väl ha tagit autografen... jättefin babykofta du har stickat, verkligen fina färger!!!

2010-03-03 @ 00:06:23
URL: http://www.tantgochlivet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0