Umeå

På fredag eftermiddag styr jag volvon mot Umeå för att hälsa på min kompis Carin. Vi sitter och pratar, skrattar och umgås över gott vin och god mat! Tack Carin för en jätte trevlig kväll, med dig har man aldrig tråkigt. Vi gick även ut på kvällen och hamnade på Äpplet. Där var det dans till Mats Bergmans. Å vad det är roligt att dansa!!! Det är roligt när man bjuder upp någon som säger, - Du var duktig på dansa! Ja nog blir man allt mallig då. Men är man uppvuxen i ett hem där dans har funnits så finns det nog i blodet. Min mamma och pappa har dansat jätte mycket. Å den gången de var med i en svår älgolycka var just när det var påväg hem från en dans i Umeå. Många danssteg har tagits hemma i Mjödvattnets vardagsrum med pappa.

På lördagmorgon tog vi en sväng ner til Umeå centrum för en liten shoppingrunda. Vet ni var det kändes mäste att jag dansade på fredagkväll? jo i rumpmusklerna =). Jag ville försöka finna en vårjacka. Problemet med mig är att jag skapat mig en bild av hur denna jacka ska se ut, å det är inte alltid de lättaste att finna. En sväng på Flach blev det å där dyker jag på en jättesnygg jeanjacka. Jag provar den och kan inte låta bli den. I samma affär hittar jag en kortärmad blus i cerisrosa. Inhaldar båda två. Sedan blir det en sväng i på JOY å vad tror ni hänger på en galve i affären VÅRJACKAN jag vill ha!! Svart halvlång med lite stora knappar och skärp i midjan. Jag provar den enda som finns kvar i min storlek å den sitter som smäcken. Prislappen ja, ja men jag kan inte låta bli att köpa den för då kommer jag att ångra mig så otroligt mycket, det vet jag.

Nu är jag hemma i Burträsk igen och väntar på att klockan ska bli 18. Vi blev nämligen bortbjudna till Susanne och Sören på middag =). Så Sören och Susanne "here we come"!

Kommentarer
Postat av: Therese

Låter som en underbar kväll och dag i Umeå med Karin. Så roligt att du hittade DIN jacka. Brukar vara svårt som du säger när man har bildat sig en bild över hur jackan SKA se ut. Vi hörs i veckan. Kram

2010-04-11 @ 08:33:36
Postat av: Gunnel S F

Låter som en trevlig helg och trevliga shoppinginköp!

På onsdag är det min tur att med Anna åka till Umeå...det blir att se på lite balklänningstyg! :-)

2010-04-11 @ 22:15:53
URL: http://www.tantgochlivet.blogspot.com
Postat av: Carin

Tack själv Åsa! Vi hade himla kul! 'Rumpmuskeln' år återställd nu. Kram

2010-04-12 @ 08:35:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0