Bröllop

På lördagmorgon börjades dagen med att renbädda sängen och hänga ut det nytvättade sängkläderna. Finns det något skönare än att lägga sig i en renbäddagsäng med vädrade sängkläder som luktar friskt. Klockan 12 bar det av till stan för att delta på vigsel mellan Håkan & Cathrine. Vigseln skulle äga rum i missionskyrkan som ligger bakanför MAX. Catrhrine bar en klänning som var petrolfärgad, jättefin! Efter vigseln var det tårtbufé och kaffe. Vi var hemma igen vid kl 16 för att inta tv ställningen och se om HV skulle ta hem guldet i hockey.

Framför TV blev middagen integen, för dagen blev det tacos tillsammans med Ida och Aron.

Kan ju säga att frånbörjan vill jag att Djurgården skulle vinna hockeyn men efter deras odräglia suporters vände jag och hejade på HV. Å i år blev det deras tur att ta hem guldet.

Sedan fick jag och Lars förflytta oss till det lilla tv rummet och titta på körslaget. Ida och Aron blev kvar i tv rummet för att se på film.

Sedan satte jag mig vid datorn och jobbade med mitt släktträd. Jo jag har börjat som smått med lite släktforskning, som jag har velat. Jag har kommit en liten bit på vägen.


Kommentarer
Postat av: Therese

Spännande med släktforskningen...Kram

2010-04-26 @ 09:17:03
Postat av: Annica

Vilken släkt forskar du på mor eller fars?Kul om du skulle hitta något spännande.Kram

2010-04-29 @ 19:27:24
Postat av: Gunnel S F

Har släktforskningen tagit över bloggen??? ;-)

2010-06-04 @ 23:15:44
URL: http://tantgochlivet.blogger.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0