Skogen

Å vad det har blåst idag och faktiskt även lite kallt. Linnea löste våran middag idag. Hon komme med förslaget Tacos och jag köpte det. Efter middagen åkte jag och Ida till skogen med Doris där hon fick göra lite sök övningar.

Nu sitter jag nersjunken i soffan och titta på idol.

Har idag lämnat in min andra interpellation som lyder så här: 

Interpellation      

Ännu en sommar har gått och ännu en Skellefteå festival är till ända med många besökare, ung som gammal. Vad som slår mig när man själv går omkring på festivalområdet är alla ungdomar som ännu inte uppnått 18 års ålder. De har ingen stans att ta vägen, sitta och snacka med sina polare, ta en Cola och umgås. Dessa ungdomar får sitta på trottoarkanterna och trängas med alla förbipasserande människor, eller bara går runt, runt.

De över 18 år har möjlighet att välja på flera olika tält med olika musikutbud där de kan träffas och umgås vare sig det regnar eller solen skiner. Ungdomarna har ingen möjlighet att gå in någonstans om det regnar.

I kommunen har vi många lokala ungdomsband som våra ungdomar gillar. Skulle vara trevligt med ett eller flera lokala ungdomsband i ungdomstältet. 

Därför är mina frågor

1)   Till nästa år festival kan inte kommunen ställa upp ett ungdomstält för de under 18 år? 

2)   Skulle det vara möjligt att ha fritidsgårdspersonal att arbeta i detta tält?

3)   Kommunen skulle väl kunna se till att ett eller flera ungdomsband fanns på plats i detta tält?

 


Kommentarer
Postat av: Therese

Ja idag har det verkligen varit höst i luften, burr! En bra interpellation, du är duktig du. Kram

2009-09-17 @ 22:28:57
Postat av: Anna

En riktigt bra tanke. Allt ska inte behöva handla om alkohol, det ska finnas alternativ för de yngre också! Hoppas det går igenom. Bra jobbat! Kram Grannen

2009-09-18 @ 13:27:05
URL: http://annaskonstsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0