Måndagsbestyr

Åkte in till stan på morron. Hade nämligen personalnämd. Det var ett bra möte första två timmarna hade vi kommunhälsan på besök. De berättade om sin verksamhet och spelade upp en liten teater typisk för kommunhälsan. Delades sedan in i grupper där vi pratade utifrån teatern. Mycket intressant. Vi var klara med ärendena vid kl 12. Åkte då förbi obs och handlade lite. Kom då på middagen för dagen. Palt!

Jag var hemma vid 14. Åke inte till jobbet för två timmar. Man hinner bara dit och ta fram jobb så ska det stökas bort. Åkte hem och torkade rumsfönstert på insidan och sydde klart gardinerna och satte upp dem.

Sedan gjord jag palt. Kan tala om att de var tre glada brudar vid matbordet idag! Emma den rackaren åt 4½ palt! Jag fattar inte vart hon rymmer dem???

Nu har jag lästa klart Fullmäktige handligarna för morgondagen. I kväll blir det att se färjan.

Sitter och undrar om jag skulle ta itu med tvätten jo, nä, jo, nä jo, men herre gud sluta vela, gör det!!




Kommentarer
Postat av: Anonym

PALT<3 ryms alltid i magen!!!!!

2009-09-14 @ 20:35:56
URL: http://emmagu.blogg.se/
Postat av: Therese

Åh om jag hade din energi om kvällarna. Skulle behövas tvättas fönster här också...men orka. Skulle behöva plantera om blommor också...men orka. Nej jag sitter bara här framför datan jag =). Kram

2009-09-14 @ 21:29:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0