Helgen

Oj vad helgen går fort!!! Tyckte att det nyss var fredagkväll och nu är det söndagkväll.

Fredagen bestod av en god middag. Tipps på ett recept:

Stek kycklingfileér. Lägg i en ungsfast form. Bred över chreme fraich smaksatt med Caminjoner och kantarller. Sätt in i ugnen 175 grader tills kycklingen är klar. Koka ris till och en grönsallad. Jag lovar det är jätte gott!!! Glöm inte ett glas rött till =)

Efter middagen hamnade vi i soffan framför Dobido.


I går lördag var det tvätt och städar dag. Jag vek massor med tvätt och Lars städade. På kvällen var vi bjudna till min bror Jens och Mona i Skellefteå Vi tog faktiskt bussen in till Stan och bad att Linnea skulle hämta oss på natten. Där blev vi bjudna på älgfilé i mögelsås och bakadpotatis. MUMS!! Till efterrätt var det blåbärspaj och vaniljsås. Vi fick även Jens goda Irice coffe. Vi var inte hemma förrän vid 1.30.

Sedan kunde jag inte somna, Jag som inte brukar ha problem med att sova. Jag låg och spärrade till kl 3. Ett tag hade jag tänkt kliva upp och läsa men orkade inte stiga upp. Lars han låg brevid och snusade och sov och så gjorde även Doris.


Ja så var det söndag. Jag och Lars började dagen med att gå och rösta. Sedan gick vi till konsum och köpte ingredienser till köttsoppan som jag kokade till middag idag. Hade tänkt at vi skulle se Män som hatar kvinnor, men vädret blev alldeles för bra för det. Solen sken och vi gick ut och stökade på istället. Jag tog bort lite gamla blomor från blombänkarna, de sista sommarblommorna åkte. Lars har rengjort gräsklipparen och stökat på.

Till middag åt vi en god hemkokt köttsoppa. Efter middagen åte jag, Lars och Emma till skogen med Doris så hon fick spring av sig. Ja å nu sitter vi framför tv där det just nu tittas på en fotolsmatch. Ja å i morgon börjar elitserien Vad Kullll!!!!!


Linnea och Marcus ska i veckan och titta på en lägenhet här i Burträsk en 1½. Det är Nils som har lägenheten som blir ledig i december. Å tänk att snuttan börjar fundera på att flytta hemifrån. Men tur är att hon inte far allt för långt bort, inte än i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Ewa

Ja du kan vara glad att du har dina barn på hemmaplan. Vi som har Therese så långt från oss och ännu värre med Jacob.

Tur att vi har Mari och Molly nära oss.

2009-09-20 @ 19:41:45
Postat av: Therese

Jasså hon funderar på att flytta nu, tur att det inte blir allt för långt bort. Låter som ni haft en supertrevlig helg. Kram

2009-09-20 @ 22:09:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0